رئیس اداره آموزش مرکز امور خادمان حرم رضوی:

خشنودی زائران رضایت حضرت رضا(ع) را به دنبال دارد

۱۳۹۸/۰۶/۱۳ - ۱۶:۳۸
رئیس اداره آموزش مرکز امور خادمان حرم مطهر رضوی اظهار کرد: رضایت و خشنودی زائران، رضایت حضرت رضا(ع) را به دنبال دارد.

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین علی پایاب در همايش مهارت‌های ارتباطی و تكريم زائران ويژه نيروهای بسیج يگان حفاظت حرم مطهر رضوی که صبح امروز با حضور بیش از 600 نیروی افتخاری برگزار شد، با اشاره به جایگاه و منزلت زائران امام رضا(ع) تصریح کرد: زيارت قبور ائمه اطهار(ع) ثواب‌ بسياری دارد اما زيارت مرقد امام هشتم(ع) به دليل موقعيت زمانی و مكانی نسبت به ساير قبور ائمه از اهميت خاصی برخوردار است و زائران این حضرت نیز از جایگاه والایی برخوردارند.
وی با تأکید بر اینکه کیفیت خدمت خادمان مهمتر از خدمتگزاری است، تصریح کرد: اگر فلسفه خدمت را بدانیم و نیت خدمت را خالصانه برای حضرت انجام دهیم خستگی جسمی و روحی در لحظه‌های خدمت معنا ندارد و از این بابت باید شاکر خداوند باشیم و این فرصت را غنیمت بدانیم.
حجت الاسلام پایاب افزود: این خدمت جایگاه والایی دارد و زائران نگاه ویژه‌ای به آن دارند و انتظار این است که افراد با زائران حضرت به شایستگی رفتار کنند و به این امر آگاه باشند که امام رضا(ع) ناظر بر اعمال و رفتار ماست.
وی تأکید کرد: نسبت به زائران تواضع داشته باشید و آنها را تکریم کنید، خوش اخلاق باشید و در سلام کردن به آن ها پیشقدم شوید و باید توجه داشت که خادمان حضرت، جلوه‌ای از سیره رفتاری و اخلاقی این امام همام هستند.
رئیس اداره آموزش مرکز امور خادمان حرم مطهر تصریح کرد: تمام شئون زندگی، رفتار، گفتار و زندگی خادمان باید رنگ و بوی امام رضایی داشته باشد و از رفتارهایی نظیر تکبر، پایبند نبودن به اخلاق، برخورد سلیقه‌ای با زائر که آفتی مهم در خدمت به شمار می‌آید بپرهیزند.
وی اضافه کرد: اینکه انسان بداند کجاست و چه مسئولیت و جایگاهی دارد بسیار با اهمیت است؛ بدون تردید هیچ مقامی بالاتر از خادمی دستگاه مقدس و نورانی حضرت امام رئوف علی بن موسی الرضا(ع) نیست.

برچسب ها:
پیوست ها:
منابع:
افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

HTML محدود