مهندسی معکوس کمباین برنج؛ از اشتغال پایدار تا کاهش خروج ارز

۱۳۹۸/۰۷/۱۸ - ۱۳:۱۱
مدیرعامل شركت كمباین‌سازی ایران زیرمجموعه سازمان اقتصادی رضوی گفت: اقدام این شرکت در خصوص مهندسی معکوس کمباین برنج، گامی در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

علی‌اصغر حمیدی‌فرد در گفت و گو با آستان نیوز با اشاره به مقوله اقتصاد مقاومتی به عنوان یکی از موضوعات مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بیان کرد: طراحی، مهندسی معکوس و تولید کمباین مخصوص برداشت شالیزار، از جمله اقدامات این شرکت به شمار می‌رود که با تحقق این امر، علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار در شرکت کمباین‌سازی ایران و شرکت‌های تولید‌کننده قطعات یدکی، شاهد کاهش خروج ارز از کشور و کاهش وابستگی به تولیدکنندگان خارجی خواهیم بود.
وی ادامه داد: این شرکت همچنین با هدف افزایش بهره‌وری در تولید و کاهش ضایعات پس از تولید مانند سامانه ضد سرما، نسبت به طراحی و ساخت سایر ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی مورد نیاز توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اقدام کرده است.
مدیرعامل شركت كمباین‌سازی ایران درباره فعالیت‌های صورت گرفته توسط شرکت برای توانمندسازی نیروی کار گفت: برای این منظور کارکنان مجموعه با هدف افزایش بهره‌وری، ارتقاء دانش، ارتقاء ایمنی و انگیزه نیروی کار، متناسب با شرح وظایف خود آموزش دیده‌اند.
وی با بیان اینکه رشد بهره‌وری در اقتصاد، یکی دیگر از موضوعات مهم در بندهای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: در این خصوص شرکت کمباین‌سازی ایران نسبت به کاهش هزینه‌های جذب نشده از طریق افزایش تولید اقدام کرده است.
حمیدی‌فرد افزود: ضمن اینکه درآمد و سود فعالیت های تجاری شرکت از طریق تنوع بخشی به سبد محصولات افزایش یافته است.
وی حرکت در سیر اصلاح الگوی مصرف در زمینه‌های مختلف مانند انرژی، مالی، افزایش بهره‌وری، ارتقاء مسئولیت پذیری، انضباط و افزایش رضایتمندی کارکنان را بخشی از برنامه‌های شرکت کمباین‌سازی اراک در زمینه مدیریت مصرف با تأکید بر اجرای سیاست‌های کلی اصلاح الگوی مصرف عنوان کرد.
مدیر عامل شركت كمباین‌سازی ایران با اشاره به برنامه‌های این شرکت برای تولید متناسب با نیازهای صادراتی خاطرنشان کرد: با توجه به این که ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی می‌بایست متناسب با شرایط مزارع، باغات، آب و هوا و محصولات تولیدی هر کدام از بازارهای هدف باشد، لذا محصولات صادراتی متناسب با درخواست مشتریان در بازارهای هدف تغییر می‌کند و سپس ارسال می‌شود.

برچسب ها:
پیوست ها:
منابع:
افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

HTML محدود