با رویکرد بازارسازی برای آثار فاخر فرهنگی هنری؛

400 اثر فرهنگی هنرمندان ایرانی در نمایشگاه «ایکال» به نمایش درآمد

۱۳۹۸/۱۰/۲۵ - ۱۶:۲۰
مدیرعامل شرکت صنایع خلاق رضوی گفت: 400 اثر فرهنگی فاخر از هنرمندان ایرانی با رویکرد بازارسازی برای آثار فرهنگی هنری در نمایشگاه تخصصی بازارسازی فرهنگی ایکال به نمایش درآمد.

رضا دستمالچی در گفت و گو با آستان نیوز؛ درباره آثار به نمایش درآمده در نمایشگاه تخصصی بازارسازی فرهنگی ایکال بیان کرد: این آثار شامل نقوشی است که با توجه به منابع تصویری و نوشتاری منتشر شده از سوی دبیرخانه جشنواره هنر رضوان طراحی شده است.
وی ادامه داد: آثار نمایشگاه شامل طراحی محصولاتی نظیر جانماز و سجاده، روسری، تیشرت آقایان، لباس کودکان، زیورالات، مجموعه ظروف، لوازم نوری، نقش برجسته و لوازم تحریر است.
دبیر نمایشگاه ایکال با بیان این که کیفیت بخشی به نما و جلوه‌های بصری محصولات ساخت وطن، یکی از مسائل مهم در پیش‌برد فروش و هویت‌یابی این محصولات در رقابت با کیفیت ظاهری محصولات خارجی است، گفت: از آنجا که فاصله بخش بزرگی از بازار با توانمندی‌های جامعه هنری قابل توجه است، تقویت اتصال و ارتباط میان جامعه طراحان و تولیدکنندگان، اقدامی زیرساختی محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: جشنواره ایکال، رویدادی ‌کاربردی برای شناسایی ظرفیت جامعه تولیدکننده و سرمایه گذار و معرفی آن به طراحان است.
دستمالچی افزود: در واقع این نمایشگاه از دریچه اقتصاد فرهنگ به دنبال ایجاد تجربه‌ای ارزشمند و حرفه‌ای برای جامعه هنری و افزایش سواد بصری و ایجاد حس نیاز در جامعه تولیدی است.
وی هنرمندان، تولیدکنندگان و رسانه ها را مخاطبان این نمایشگاه دانست و تصریح کرد: حضور هنرمندان در این نمایشگاه از دو نظر حائز اهمیت است؛ برقراری ارتباط بین بازار سرمایه و تولید کننده برای وارد کردن اثر فاخر و هویت بخش به لوازم زندگی به تنهایی کافی نبوده و حضور هنرمند و هنر فاخر در این گروه برای تولید و عرضه محصولاتی با پوشش فرهنگی ضروری است.
دستمالچی ادامه داد: ضمن این که هنرمندان با شیوه تجاری سازی آثار خود آشنا می شوند و این نمایشگاه مدخلی برای ورود هنراصیل ایرانی اسلامی به لوازم کاربردی و روزمره زندگی خواهد بود.
وی با اشاره به مخاطب تولیدکننده و سرمایه گذار خاطرنشان کرد: تولید کنندگان و سرمایه گذاران، بخش دیگری از مخاطبان نمایشگاه ایکال را به خود اختصاص داده اند که با توجه به اهداف برگزاری نمایشگاه، جزء مخاطبان اصلی ما محسوب می شوند.
دستمالچی تصریح کرد: درواقع هدف از جذب این دو گروه، معرفی آثار برای تجاری سازی محصول، فروش و واگذاری امتیاز محصول مورد نظر است.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید