پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۱-۰۴

محافل سوگواری شهادت امام هادی(ع) در حرم مطهر رضوی

همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت امام هادی(ع)، آستان قدس رضوی با برگزاری محافل سوگواری، میزبان زائران حضرت رضا(ع) است.

به گزارش آستان‌نیوز، این برنامه‌ها از امشب و همزمان با شب شهادت امام هادی(ع) آغاز شده و فردا نیز با برپایی محافل عزاداری ادامه خواهد داشت.

طبق اعلام معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی، مراسم سوگواری و عزاداری شب شهادت امام دهم شیعیان(ع)، که از غروب امشب با مرثیه‌سرایی و شعرخوانی آیینی در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر آغاز شده، با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحمید میرباقری ادامه خواهد یافت. قرائت دعای پر فیض توسل بخش دیگر این مراسم است و در ادامه، ذاکر اهل بیت(ع)، میثم مطیعی در رثای امام هادی(ع) مرثیه‌خوانی خواهد کرد.
 

محفل عزاداری روز شهادت
فردا پنجم بهمن ماه و در سالروز شهادت این امام همام نیز محفل عزاداری از ساعت 9:30 صبح در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود و آیت‌الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌رضوی و امام جمعه مشهد در جمع زائران سخنرانی خواهد کرد. 
شعرخوانی شاعر آیینی، حسن رستگار و مرثیه‌سرایی مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) کاظم ذوقیان و امیر عارف، بخش‌های دیگر این مراسم خواهد بود و در ادامه، زیارت امام هادی(ع) توسط میثم مطیعی قرائت خواهد شد.
 

مراسم شام شهادت
همچنین مراسم شام شهادت امام هادی(ع)، فردا پس از اقامه نماز مغرب و عشاء و از ساعت 17:45 با مرثیه‌سرایی مداح و ذاکر اهل بیت(ع) عباس حیدرزاده آغاز می شود و سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحمید میرباقری ادامه می‌یابد. 
پایان بخش این مراسم نیز قرائت زیارت جامعه کبیره با نوای ذاکر اهل بیت(ع)، احمد عدالتیان خواهد بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی