پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

خبرهای کوتاه از همدان
۱۴۰۱-۱۱-۱۶

خدمت خادمیاران رضوی در ماه مبارک رجب و میلاد حضرت علی(ع)

خادمیاران رضوی همدان در ماه مبارک رجب و میلاد حضرت علی(ع) خدمات متنوعی انجام دادند.

به گزارش آستان نیوز از همدان خادمیاران این استان در ایام ماه مبارک رجب و میلاد حصرت علی علیه السلام فعالیت ها و خدمات متنوعی انجام دادند که به برخی از آن ها می پردازیم.

 

اعزام زائر اولی های شهرستان ملایر
اعزام ۴۶ زائر اولی شهرستان ملایر همزمان با میلاد امام علی(ع) با بدرقه امام جمعه ملایر حجت الاسلام ارزنده و خادمیاران رضوی ملایر صورت گرفت.

 

برگزاری مراسم جشن ولادت حضرت علی(ع) در شهرستان رزن
خادمیاران رضوی شهرستان رزن میلاد با سعادت امام علی (ع) را جشن گرفتند.
خادمیاران در این مراسم به مولودی خوانی و قرائت دعا و جشن و سرور اهتمام ورزیدند.

 

مراسم جشن میلاد امام علی(ع) در ملایر
جشن میلاد مولای متقیان، مولود کعبه با حضور پرشور بانوان روستای ازناو در روز شنبه ۱۵ بهمن ماه همزمان با میلاد آن امام به همت کانون محله ای خدمت رضوی ملایر با مدیحه سرایی حجت الاسلام مرعشی برگزار گردید.

 

جشن میلاد امیرمومنان(ع) و روز پدر به ملایر رسید
همزمان با شب میلاد امیرمومنان علی ابن ابیطالب (ع) مراسم جشن و سرور با مداحی و مولودی خوانی مداحان اهل بیت و با حضور خادمیاران رضوی ملایر در محل دفتر کانون خدمت رضوی ملایر  واقع در حسینیه سیدالشهدا برگزار گردید.

 

قربانی 9 رأس گوسفند و توزیع بین نیازمندان ملایری
به مناسبت ایام ماه مبارک رجب و ولادت سراسر نور مولود کعبه حضرت علی علیه السلام و ایام الله دهه مبارک فجر ۹ راس گوسفند به ارزش ۵۳ میلیون تومان به همت کانون محله ای خدمت رضوی ملایر و گروه جهادی خیبر ذبح و بین خانواده های محروم سطح شهرستان به نیت حضرت علی علیه السلام توزیع گردید.

 

حضور کاروان زائراولی های شهرستان ملایر در زائرشهر رضوی
کاروان زائر اولی های کانون خدمت رضوی ملایر همزمان با میلاد مسعود امیرمومنان(ع) پس از حضور در زائر شهر رضوی به صورت دسته جمعی با شور و حال وصف ناشدنی به زیارت بارگاه ملکوتی شمس الشموس(ع) مشرف شدند. 
زائران همچنین با حضور بر مزار آیت الله سید رضا فاضلیان امام جمعه سابق ملایر با قرائت فاتحه یاد و خاطره آن عالم فقید را گرامی داشتند.

 

گرامیداشت روز پدر در مدرسه دخترانه رزن
همزمان با ۱۳رجب سالروز ولادت امیرالمومنین علی علیه السلام و روز پدر در مدرسه دخترانه فرهنگ شهرستان رزن جشن ولادت حضرت علی(ع) و گرامیداشت روز پدر در رزن برگزار شد و دختران با دادن گل و هدیه از پدران خود قدردانی کردند و مقام آن ها را گرامی داشتند.
این مراسم ابتدا با قرائت قرآن کریم آغاز شد. سپس مقاله و دلنوشته و شعر در وصف بزرگی امیرالمؤمنین علی علیه السلام توسط دانش آموزان نوشته شد.
در ادامه اهداء جوایز به دانش آموزان صورت گرفت و دانش آموزان طی برگزاری این جشن باشکوه که با همت و همکاری خادمیاران رضوی، مجموعه مدیریت، معلمان و مربیان و پرسنل برگزار شد  روزی خاطره انگیز برایشان رقم خورد.

داش آموزان با دسته گل های زیبا به استقبال پدران خود رفتند و با دادن گل و هدیه دست پدران خود را بوسیدند.

 

اردوی زیارتی دختران رضوی
خادمیاران رضوی شهرستان همدان در اردوی زیارتی، در روز میلاد حضرت علی علیه السلام برای دختران رضوی کلاس امر به معروف، کلاس های معرفتی و آموزشی برگزار کردند و توسط اساتید مجرب در سطح جوانان برنامه های آموزنده و جنگ شادی برگزار شد. 
در پایان با اهدا جوایز و تبرکی از دختران رضوی تجلیل شد.

 

اردوی زیارتی دختران ایتام همدانی
خادمیاران رضوی شهرستان همدان در اردوی زیارتی دختران ایتام بعد از حضور در مهمان سرای امام علی ابن موسی الرضا علیه السلام به صرف صبحانه با هدف ایجاد لحظاتی شاد و دلنشین برای دختران رضوی به باغ خاتونیه رفتند و ساعاتی را در این محیط با بازی های گروهی  و هیجانی مشغول  شدند.
دراین مراسم برنامه هایی از قبیل حجاب و عفاف برای دختران رضوی از طرف مجموعه فرهنگی آستان قدس رضوی تدارک دیده شده بود.


اعتکاف و مشارکت در برنامه های گروهی همدان
خادمیاران رضوی شهرستان همدان(کانون ایثاروشهادت) در۱۳ و۱۴ و۱۵  ماه مبارک رجب المرجب در مراسم با شکوه اعتکاف شرکت کردند.
در این مراسم معنوی از پرچم امام رضا علیه السلام نیز رونمایی شد.

 

برگزاری جشن ولادت امام علی (ع) در شهرستان کبودرآهنگ 
خادمیاران کانون عمومی مسجد تکیه با اتحاد تمامی هیئت های بانوان شهرستان جشن بزرگی را به مناسبت ولادت امام علی(ع) و دهه فجر برگزار کردند.
برنامه های اجرایی در این جشن باشکوه تلاوت آیاتی از آیات پرنور قرآن کریم، سخنرانی در زمینه بصیرت افزایی و جهاد تبیین و مشکلات به روز کشور، اجرای سرود توسط گروه سرود دختران کانون، برگزاری مسابقه و اهدای جوایز به افراد هم نام حضرت علی(ع)، بیان خاطرات از انقلاب و شعارهای انقلابی توسط مادران شهید بود.

 

برگزاری کلاس حلقه صالحین توسط خادمیاران رزن
خادمیاران رضوی شهرستان رزن(روستای قایش) به مناسبت آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی و ولادت  سراسر سعادت حضرت علی علیه السلام، کلاس حلقه صالحین، با موضوع ولایت حضرت علی علیه السلام و انقلاب اسلامی برگزار کردند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی