پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۲-۲۲

ایجاد مرکز عملیات امنیت سایبری شمال شرق کشور با مشارکت آستان قدس رضوی

با مشارکت شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات رضوی وابسته به آستان قدس رضوی و قرارگاه پدافند سایبری سازمان پدافند غیرعامل کشور، تفاهم‌نامه ایجاد مرکز عملیات امنیت سایبری شمال شرق کشور با رویکرد رصد، پایش، تشخیص و هشدار تهدیدها و حملات سایبری به امضا رسید.

به گزارش آستان نیوز، با امضای این تفاهم‌نامه که با حضور مالک رحمتی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی و سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور صورت گرفت، پروژه‌های امن‌سازی زیرساخت‌های مهم حوزه‌های زیرساختی شمال شرق کشور به ویژه در بخش‌‌های انرژی، حمل و نقل و صدا و سیما توسط شرکت دانش‌بنیان فاوا رضوی راهبری خواهد شد.
 

ارتقاء زیرساخت‌های امنیت سایبری شرق کشور
مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان فاوا رضوی اظهار کرد: این تفاهم‌نامه در ادامه همکاری مشترک آستان قدس رضوی و سازمان پدافند غیرعامل کشور و به استناد سند راهبردی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل آستان قدس رضوی و برنامه راهبردی فاوا رضوی درخصوص تمرکز بر هوشمندسازی و امنیت سایبری به عنوان دو راهبرد عملیاتی و سرمایه‌گذاری شرکت، منعقد شده است.
مهرداد حریریان درباره جزئیات این تفاهم‌نامه گفت: براساس توافق صورت گرفته، شرکت دانش‌بنیان فناوری اطلاعات و ارتباطات رضوی به نمایندگی از آستان قدس رضوی با ایجاد واحد امنیت و پدافند سایبری با عنوان مرکز عملیات امنیت سایبری، نسبت به اجرای ماموریت‌های این قرارگاه از جمله ارزیابی امنیتی مستمر برای ارتقاء آمادگی امنیت سایبری دستگاه‌ها اقدام می‌کند.
او ادامه داد: فاوا رضوی همچنین با استفاده حداکثری از خدمات و تجهیزات بومی امن، مطمئن و پایدار مورد تایید سازمان پدافند غیرعامل، امنیت شبکه دستگاه‌های مورد تفاهم را در جغرافیای شرق و شمال شرق کشور شامل استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، و گلستان افزایش خواهد داد.
مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان فاوا رضوی درباره تعهدات قرارگاه پدافند سایبری کشور نیز تصریح کرد: این قرارگاه هم قرار است دوره‌های آموزشی تخصصی پدافند سایبری را برای کارشناسان و مدیران شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات آستان قدس رضوی و افراد دخیل در پروژه برگزار کند.
 

استفاده از توان نخبگان و دانش‌بنیان‌ها
او مدیریت و بکارگیری شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، دانشگاهیان و افراد متخصص برای حل مسائل مرتبط با امنیت سایبری را یکی از مهمترین اهداف امضا این تفاهم‌نامه دانست.
حریریان ادامه داد: اجرای این تفاهم‌نامه نه تنها زمینه حمایت و پشتیبانی از شرکت‌های دانش‌بنیان و فن‌آور داخلی را فراهم می‌کند، بلکه ارتقاء سطح علمی، آموزشی و پژوهشی پدافند سایبری کشور و نیز توسعه کمی و کیفی نیروهای متخصص در این حوزه را به دنبال خواهد داشت.
او ایجاد سازوکار کارآمد و عملیاتی برای مقابله با نشت اطلاعات در پروژه‌های زیرساختی را یکی از دستاوردهای ایجاد مرکز عملیات امنیت سایبری شمال شرق کشور عنوان کرد.
حریریان ادامه داد: با راه‌اندازی این مرکز امکان مقابله با حملات و تهدیدهای نقض حریم خصوصی و حفاظت از پروفایل زیرساخت‌ها برای جلوگیری از حملات به داده‌های بزرگ فراهم می‌شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی