پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

آیت الله حسینی همدانی:
۱۴۰۲-۰۳-۰۱

کاروان زیر سایه خورشید جامعه را واکسینه می کند

آیت الله حسینی همدانی نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: ظاهر هیئت و کاروان زیر سایه خورشید جامعه را واکسینه می کند و این نور پر برکت تاریکی را در جامعه از بین می برد.

به گزارش آستان نیوز از البرز؛ آیت الله حسینی همدانی نماینده ولی فقیه استان در دیدار با کاروان زیر سایه خورشید ضمن تبریک میلاد کریمه اهل بیت حضرت معصومه(سلام الله علیها) و فرا رسیدن دهه کرامت اظهار کرد: انسان زرع و زارع و مزرعه خویش است و با عقیده و اخلاق و اعمال خود ساخته می شود، پس بهشت در واقع  نتیجه هر آنچه حقیقت ما هست خواهد بود.

امام جمعه کرج افزود: حضرت رسول(ص) به حضرت علی(ع) فرمودند که بهشت مشتاق و منتظر تو است، ولی در مورد حضرت معصومه(س) نه تنها بهشت مشتاق اوست بلکه بالاتر از آن، بهشت ملک حضرت است و اختیار آن و جایگاه اشخاصی که واردش می شوند در اختیار حضرت معصومه(س) است.

وی ادامه داد: ایام ولات کریمه اهل بیت(سلام الله علیها) است که منزلت و مقام این بزرگوار و جایگاه معنوی‌شان در زیارت نامه منصوب به ایشان مشخص و معلوم است.

وی تصریح کرد: آنچه حضرت امام رضا(ع) در مورد خواهرشان می فرمایند، نوعی معرفی نامه ایشان فارغ از نسبت خانوادگی است و کاملا در زیارت‌نامه ایشان گفته می‌شود که مقام و جایگاهشان در چه مرتبه‌ی والایی قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز ضمن اشاره به نوع مقام عصمت حضرت معصومه(س) که از متن زیارت‌نامه برداشت می‌شود، توضیح داد: دستگیری‌ها و شفاعت‌های ایشان در آخرت بسیار فراخ‌تر و بالاتر از دستگیری‌های آن حضرت در دنیا می‌باشد و این را می‌توان از متن زیارت‌نامه برداشت کرد.
وی گفت: در فضای قیامت که همه از یکدیگر فرار می‌کنند از حضرت کریمه‌ اهل بیت می‌خواهیم که شفاعت ما را در آستان الهی بفرمایند و حقیقتا درجات بهشت را ایشان می‌توانند ترفیع دهند و تعیین نمایند.

آیت الله حسینی همدانی ادامه داد: مقام ایشان در بین بزرگان و معصومین بسیار رفیع است و به جرات می‌توان گفت که حضرت معصومه(سلام الله علیها) دارای شفاعت کبرا است که قبل از حضرت رسول(ص)، حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) می تواند تمام محشر را شفاعت نماید.

وی در ادامه گفت: حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) با هجرت خودشان به ایران در طول روند تمدن سازی پیامبر(ص) تا  ظهور منجی، نقش پررنگی داشتند و حضورشان در ایران دارای بعد تمدنی بسیار دقیق و عمیقی است.

آیت الله حسینی همدانی ضمن ابراز خرسندی از برنامه‌های مفید کاروان زیرسایه خورشید در ایران و کشورهای مختلف دنیا، اظهار داشت: همین ظاهر هیات و کاروان جامعه را واکسینه می کند و این نور پربرکت تاریکی و ظلمت را در جامعه از بین می برد، اما باید غیر از احساسات معنوی و گریه مردم، ترویج فرهنگ رضوی و معارف دینی را بین مردم در نظر داشت.

وی تصریح کرد: باید با زبان ساده و عامیانه آنچه که متعلق به فرهنگ و تمدن اسلامی است در جان مردم به ویژه جوانان تزریق کرد، همانگونه که حج تمدن ساز است، زیارت حضرت ثامن الحجج(ع) هم حج فقرا است و باید همانگونه رشد دهنده و سازنده فرهنگ و تمدن غنی اسلامی باشد و مبلغین اعزامی باید یک جریان فرهنگی هماهنگ و یکسان را در قالب کاروان زیر سایه خورشید در کل کشور منتشر و راه‌اندازی نمایند.

وی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد که انوار تابنده حضرت علی بن موسی الرضا(علیه السلام) همیشه بر سر مردم ایران و به ویژه مردم شریف استان البرز بتابد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

عملیات «وعده صادق» دیوار رعب از رژیم صهیونیستی را فروریخت/شهرداری‌ها تسهیلگر اعزام کاروان‎های زیارت اولی باشند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: عملیات «وعده صادق» دیوار رعب رژیم صهیونیستی را فروریخت و شکست.

تلویزیون اینترنتی