پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۳-۰۴

تخته فرش اهدایی به عتبات عالیات توسط خدام رضوی در سارجین زیرکوه برش خورد

تخته فرش اهدایی به عتبات عالیات توسط خادمان بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) در شهرستان سارجین زیرکوه برش زده شد.

به گزارش آستان نیوز از خراسان جنوبی، همزمان با چهارمین روز از دهه کرامت و در آستانه میلاد باسعادت حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) کاروان زیر سایه خورشید با حضور در روستای سارجین از کارگاه قالی‌بافی عتبات عالیات بازدید کرد.

اینجا بانوان دلتنگ با زمزمه رضاجان، رضاجان، بانگ برداشته‌اند: «السلام علیک یا علی بن موسی الرضا». در کارگاه قالی‌بافی عشق و ارادت بانوان موج می‌زند و به عشق اهل بیت(ع) خالصانه گره بر گره می‌زنند تا درآمد حاصل از فروش قالی، صرف بازسازی عتبات در نجف و کربلای معلی شود.
دست‌های پینه بسته اما آسمانی این بانوان هر روز برای بافت فرش های ملکوتی دست از پا نمی شناسند. دست هایی که هر روز پای دار قالی آن هم نه هر فرشی بلکه برای فرش های عتبات عالیات، پنجه در پنجه تار و پود می‌شود تا محصولی عرضه کند در خور و شأن حرمین شریفین امامان معصوم.
یکی از مداحان با مدیحه‌سرایی در وصف امام رضا(ع) دل‌های عاشقان را راهی صحن و سرای امام هشتم می‌کند و در همین حال تخته فرش بافته شده برای عتبات عالیات توسط خدام حرم رضوی بُرش می‌خورد، و باز این عطر خوش صلوات است که در فضا می‎پیچد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

عملیات «وعده صادق» دیوار رعب از رژیم صهیونیستی را فروریخت/شهرداری‌ها تسهیلگر اعزام کاروان‎های زیارت اولی باشند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: عملیات «وعده صادق» دیوار رعب رژیم صهیونیستی را فروریخت و شکست.

تلویزیون اینترنتی