پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

دهه آخر صفر برگزار می‌شود؛
۱۴۰۲-۰۵-۲۸

اجتماع بزرگ هیئات آذری زبان در مشهد مقدس

اجتماع بزرگ هیئتی‌های آذربایجان غربی، دهه آخر صفر در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

به گزارش آستان نیوز از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام علی بخشی معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در جلسه مربوط به اجتماع عزاداران آذری زبان‌های کشور که قرار است در سالروز شهادت امام رضا(ع) در حرم مطهر رضوی برگزار شود در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی استان اظهار داشت: در ارومیه باید یاد و نام مجاهد نستوه آذربایجان، مرحوم حجت‌الاسلام حاج شیخ غلامرضا حسنی که دشمنان انقلاب و منافقین از او کینه داشتند و این کینه نشانه درست بودن سیره و روش مرحوم حسنی بود، زنده بماند.

وی در ادامه با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع)، افزود: هركس با ميل و رغبت، ائمه را زيارت نمايد و مواردى را كه آن‌ها رغبت دارند قبول کند؛ ائمه او را در روز قيامت شفاعت خواهند کرد.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در ادامه با بیان اینکه آذری‌ها الحق و الانصاف زیارت امام رضا(ع) را به خوبی بجا می‌آورند و سالانه حدود 30 میلیون زائر به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند؛ گفت: تعداد زائران در سه روز آخر صفر، روزانه به 4 میلیون و 500 هزار نفر می‌رسد.

وی افزود: سال گذشته 4 هزار و 25 هیئت در دهه آخر صفر در مشهد حضور یافتند و در سه روز آخر صفر، بیش از 4 هزار عزاداری در صحن‌های حرم رضوی برگزاری شد.

حجت‌الاسلام بخشی گفت: اولین گروه بزرگ عزاداران حرم رضوی آذری زبان‌ها هستند و با اجرای دلچسب خود، به گونه‌ای خلق حماسه می‌کنند که کسانی هم که به زبان آذری آشنایی ندارند، از عزاداری‌های آنها لذت می‌برند.

وی در ادامه بر لزوم رسانه‌ای شدن عزاداری‌های حرم رضوی و انتشار دادنشان در فضای مجازی به ویژه آن‌ها که توسط هیئات مذهبی صورت می‌گیرد؛ تاکید کرد.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی اضافه کرد: در کنار اجتماع بزرگ آذری زبان‌ها، یک عزاداری ویژه استان آذربایجان غربی با زبان و آداب و رسوم تاریخی خودشان در حرم رضوی نیز برگزار می‌گردد که از شبکه‌های تلویزیونی پخش می‌شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی