پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۶-۲۰

وقتی زندانیان خراسان جنوبی خادم زائران امام رضا(ع) می‌شوند

۱۶ زندانی خراسان جنوبی در روزهای پایانی ماه صفر از بند رها می‌شوند و در موکب امام رضا(ع) در مسیر زوار رضوی خدمت‌رسانی می‌کنند.

به گزارش آستان نیوز از خراسان جنوبی؛ شاید که نه؛ قطعا باورش سخت است در بند باشی اما رها شوی برای اینکه خادمی طریق الرضا را کنی و این ابداع اداره کل زندان‌های خراسان جنوبی برای کسانی است که بنا به دلایلی در بند هستند اما دلشان پر می‌کشد برای صحن و سرای امام مهربانی‌ها. امسال هم اولین بار است که لباس خادمی بر تن می‌کنند تا، از ضامن آهو مدد جویند.

خوشحال است و به خود می‌بالد که توفیق حاصل شده تا برای زائران در موکبی به نام امام رضا(ع)، خادم‌الرضا باشد. حالی عجیب دارد و غرق شادمانی است و اشک شوق بر گونه‌اش جاری.

می‌گوید: فکرش را هم نمی‌کردم توفیق زیارت امام رضا(ع) و خدمت به زوارش، آن هم زمانی که در بند باشم نصیبم شود.

این‌ها را یکی از مددجویان می‌گوید و اینطور ادامه می‌دهد که زمانی با خبر شدم می‌خواهم به زیارت امام رضا(ع) بروم و از طرفی خادم زائران ایشان شوم، خیلی خوشحال شدم و شکرگزار خدا؛ و از ولی نعمتمان تشکر کردم. امیدوارم همه ما خادمان خوبی برای آن حضرت باشیم و با روسفیدی برگردیم.

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی نیز به خبرنگار آستان نیوز گفت: امسال برای اولین بار و با هماهنگی دستگاه قضا، ۱۶ زندانیِ زندان مرکزی استان از بند رها می‌شوند و در موکب امام رضا(ع) در مسیر زوار خدمت‌رسانی می‌کنند.

علی عبدی افزود: این اقدام به منظور فرهنگ‌سازی دینی و کمک به هم‌نوع برای اولین بار طرح‌ریزی شد و زندانیان لباس خادمی امام رضا را به تن می‌کنند.

وی با بیان اینکه اقدامات ارزشمندی در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و هنری انجام‌ شده است؛ بر ضرورت آشنایی زندانیان با مبانی و فرهنگ دینی و قرآنی تاکید کرد و گفت: اگر جمعیتی که امروز در زندان‌ها به سر می‌برند، با قرآن کریم و مباحث دینی ارتباط بیشتری داشتند، بی‌تردید گذرشان به زندان نمی‌افتاد.

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی با اشاره به راه‌اندازی اندرزگاه معراج، در زندان مرکزی بیرجند با هدف نشر معارف دینی و روان‌شناسی اسلامی ادامه داد: با انجام امور اصلاحی و تربیتی صورت گرفته در زندان‌های استان، بیش از هزار و ۳۰۰ زندانی در فعالیت‌های قرآنی در رشته‌های روانخوانی، روخوانی و حفظ قرآن تربیت شده‌اند.

گفتنی است خراسان جنوبی در روزهای پایانی ماه صفر محل عبور مسافران و زائران حرم رضوی از استان‌های مختلف کشور به سمت مشهد مقدس است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی