پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

دکتر امیر علی جوادیان داور سومین جشنواره بین المللی امام رضا(ع):
۱۴۰۲-۰۷-۲۷

آثار تصویری و زبان های هنری بیشترین کمک را به انتشار معارف رضوی می کنند

دکتر امیر علی جوادیان داور سومین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در حاشیه اختتامیه سومین جشنواره رسانه ای امام رضا(ع) گفت: به لطف خدا سه دوره داور جشنواره رسانه ای امام رضا(ع) که ضرورت آن نیز مشخص است، بودم و امیدوارم این جشنواره تداوم داشته باشد و در دوره های بعد بتوانیم جشنواره پربارتری داشته باشیم.

وی افزود: این جشنواره هر سال بهتر از سال قبل برگزار شده است ولی انتظار نهایی ما از حرم مطهر رضوی هنوز در بخش عکاسی محقق نشده است به این دلیل که هنوز عکاسان حرفه ای، آماتور، دانشجویان عکاسی و علاقه مندان در این فضا خیلی راحت نیستند و محدودیت هایی وجود دارد، اگر چه به سمتی حرکت می کنیم که این محدویت ها کمتر می شود اما هنوز هم برخی محدودیت ها باقی است. 
واقعیت این است که حرم مطهر رضوی بزرگترین مکان از نظر فضا و وسعت در مذهب تشیع است و حتی تعداد زائرین و مشتاقان آن نیز بسیار زیاد است بنابراین می طلبد برای فضای فرهنگی آن فکر بهتری کینم و اگر کمی و کاستی در این جشنواره هست به این دلیل است که فراخوان به خوبی به دست اهل فن نمی رسد. باید امکان حضور عکاسان مختلف را فراهم کرد و دیگر اینکه باید در انتشار فراخوان به خوبی عمل کرد.
داور سومین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) گفت: انسان معاصر برای ارتباط از زبان های هنری استفاده می کند و این زبان روز به روز غنی تر می شود و بر تعداد آن نیز افزوده می شود. عکاسی یک زبان هنری است که ما می توانیم نه تنها ارتباط فکری و ذهنی بلکه ارتباط اندیشه ای برقرار کنیم و سیره رضوی فقط در گفتار و نوشتار نیست بلکه گاهی زبان انتقال یک عکس از صد کتاب بیشتر است .عکس، فیلم، زبان موسیقی و... همه زبان های هنری هستند که می توانند به انتقال سیره رضوی کمک کنند و پتانسیل خوبی است که بتوانیم این معرفت انسانی و معرفت رضوی را به زبان های مختلف انتقال دهیم.
وی با اشاره به جنایات صهیونیست ها و نقش رسانه ها در انعکاس این رژیم کوک کش گفت: مسلمانان سال هاست که درگیر این جنایات اسرائیل هستند و اگر مسلمانان به صورت همه جانبه متحد شوند قطعا کمک می کنند و رسانه ها نیز می توانند در انتقال این اتفاقات موثر باشند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

مرکز «بشری»؛ در راستای فرمایشات رهبری برای کمک به زوجین نابارور و جوانی جمعیت احداث شد
تولیت آستان قدس رضوی احداث بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور «بشری» در بیمارستان رضوی را اقدامی در راستای عمل به…

تلویزیون اینترنتی