پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۸-۰۵

مراسم هیات خدام الرضای تبریز در شب شهادت حضرت معصومه(س) برگزار شد

با حضور خادمیاران، یاوران رضوی و دلدادگان حضرت ثامن‌الحجج علیه‌السلام، مراسم هیات خدام‌الرضای تبریز در شب شهادت حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز از آذربایجان شرقی، در چهارشنبه امام رضایی، مراسم هیات خدام‌الرضای تبریز در مسجد آیت‌الله انگجی تبریز بعد از نماز مغرب و عشا، با حضور پرشور خادمیاران رضوی برگزار و حاضرین در شب شهادت کریمه اهل بیت، حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌ علیها به عزاداری پرداختند.

مراسم با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید توسط بهرام کرامت قاری برجسته استان آغاز و حاضرین با دلی آکنده از شور و عشق زیات امام رئوف، رو به مشهد مقدس حضرت ثامن‌الحجج علیه‌السلام، صلوات خاصه حضرت امام رضا(ع) و زیارت امین‌الله را به قصد قربت با نوای اساد خلیل باباش پور، هم‌خوانی و هم‌نوایی کردند.

در ادامه مراسم خادمیار حامد حامدی به معرفی کتاب "امام رضا(ع) و زندگی" نوشته مهدی غلامعلی از انتشارات به‌نشر در موضوع گزارش‌ها و داستان‌هایی کوتاه از زندگی و شیوه رفتاری امام رضا(ع) پرداخت و قطعاتی از کتاب را برای حاضرین قرائت نمود.

سخنران مراسم حجت الاسلام داداش‌زاده بود که در قسمتی از سخنان خود با اشاره به آیه إِنَّ رَبَّكَ لَبِالْمِرْصَادِ، گفت: خدا در بزنگاه ایستاده است تا ببیند انسان در گردنه‌های سخت چه می‌کند، اگر انسان رشد و تعالی معنوی داشته باشد در بزنگاه خطر و سختی خود را نمی‌بازد و همیشه به یاد خداست و شیطان بر او نمی‌تواند مسلط شود.

سخنران مراسم در قسمتی دیگر گفت: انسان اگر واقعاً در مقابل خدا خود را کوچک کند، آن وقت خدا او را بزرگ می‌کند، انسان باید خود را محک بزند، باید حب و بغض انسان فقط برای خدا باشد، والا انسان عاقب به خیر نمی‌شود.

در ادامه مراسم مهدی قربانی مداح مطرح اهل بیت با ذکر مصیبت در مصایب شهادت کریمه اهل بیت، حضرت‌ فاطمه معصومه سلام‌الله‌ علیها، به مرثیه‌سرایی و روضه خوانی پرداخت و حضار در همراهی با روضه‌خوان عزاداری و سینه‌زنی نموده و مراسم که با شور و حال خاص معنوی تا پاسی از شب ادامه داشت و با دعا برای سلامتی آقا امام زمان(عج) و پذیرایی پایان یافت.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی