پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

خطیب حرم مطهر رضوی:  
۱۴۰۲-۰۹-۰۶

سبک زندگی فاطمی بهترین الگوی رفتاری برای خانواده‌‌هاست  

خطیب حرم مطهر رضوی گفت: سبک زندگی فاطمی بهترین الگوی رفتاری برای خانواده‌های اسلامی است. 

به گزارش آستان نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی عبدوس در ویژه برنامه روز شهادت بانوی دو سرا؛ حضرت فاطمه زهرا(س) که صبح امروز با حضور عزاداران فاطمی در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، وجود این بانوی گرامی، جامع همه خوبی‌ها بود و بهترین تعریف‌ها در مورد ایشان از بیان پیامبر اکرم(ص) صادر شده که ایشان فرموده‌اند: «اگر همه خوبی ها به صورت یک شخصی در دنیا مجسم شود آن شخص فاطمه است و حتی فاطمه بالاتر از همه خوبی‌ها است و  بهترین مخلوقی که خدا آفریده از نظر شخصیت، فضیلت و بزرگواری دختر من فاطمه است». 
وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) بهترین الگو برای زنان عالم در زمینه همسرداری است، گفت: گاهی شرایط زندگی زن و شوهر عادی است مشکلات مالی در زندگی وجود ندارد و محیط زندگی عاری از هرگونه تنش یا غم و اندوه است در این شرایط رعایت اخلاق خیلی هنر نیست اما هنر زن در این است که وقتی زندگی دچار بحران می‌شود محیط خانه را آرام نگه دارد. 
این کارشناس دینی افزود: حضرت زهرا(س) مدت 9 سال در خانه امیرالمومنین(ع) زندگی کرد و در این مدت زندگی آرامی نداشتند و سراسر زندگی مملو از مشکلات و تنش بود. امیرالمومنین(ع) بیشتر اوقات در جبهه نبرد با کفار یا منافقین بودند و به تبع آن مشکلات اقتصادی و روانی بسیاری در این شرایط برای زن به وجود می‌آید. 
وی ادامه داد: حضرت زهرا(س) در تمام این سختی‌ها صبور و بردبار بودند و در هر شرایطی وقتی امیرالمومنین(ع) به خانه می‌آمد با روی باز و چهره‌ای متبسم از او استقبال می‌کرد و این باعث می‌شد که امیرالمومنین(ع) تمام غصه‌ها و دردهای خود را فراموش کند. 
این کارشناس مذهبی ابراز کرد: رعایت اصول اخلاقی در زندگی زن و مرد بسیار مهم و موثر است. از امیرالمومنین(ع) نقل شده که فرموده اند:« در طول 9 سالی که با فاطمه(س) زندگی کردم حتی یک بار من را ناراحت نکرد و هرگز روی حرف من حرف نزد و من هم در این مدت یک بار فاطمه(س) را ناراحت نکردم تا خدا او را از من گرفت». 
وی با بیان اینکه خداوند این زوج آسمانی را الگو و سرمشق ما قرار داده است، بیان کرد: ما تا وقتی این الگوهای عالی را داریم، نباید شاهد این همه اختلاف و تنش در خانواده‌ها باشیم و باید از آن بزرگواران برای مدیریت زندگی و حفظ آرامش محیط خانواده درس بگیریم. 
حجت‌الاسلام عبدوس خاطرنشان کرد: برای حضرت زهرا(س) القاب بسیاری ذکر شده و یکی از این القاب هانیه است. یعنی زنی که عاشق شوهر و بچه‌‌های خود است. در زندگی حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) عشق و محبت و دلدادگی وجود داشت و ما هم باید این رفتار آنها را الگو خود قرار دهیم. 
گفتنی است؛ در این مراسم زائران حریم ملکوتی رضوی با قرائت زیارت حضرت زهرا(س) که با نوای ذاکر اهل بیت(ع) جواد قربانپور قرائت شد، به محضر این بانوی فداکار عرض ارادت کردند و خالصانه‌ترین سلام‌ها را از حریم ملکوتی رضوی روانه مدینه‌النبی(ص) و قبرستان خاموش بقیع کردند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی