پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

استاد حوزه علمیه:
۱۴۰۲-۰۹-۲۸

دفاع حضرت زهرا(س) از ولایت برای همه درس‌آموز است

استاد حوزه علمیه گفت: دفاع حضرت زهرا(س) از ولایت برای همه ما درس‌آموز است.

به گزارش آستان نیوز از خراسان جنوبی حجت‌الاسلام بهاءالدین اعلانژاد شامگاه(۲۶ آذر) در اجتماع فاطمیه خادمیاران رضوی که در مسجدالحسین(ع) جوادیه بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: مهمترین نعمتی که خداوند بعد از وحدانیت و مسئله توحید به بشریت دارد مسئله نبوت و امامت است.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: امام رضا(ع) در مورد این کلام خداوند متعال فَأَقِمْ وَجْهَکَ لِلدِّینِ حَنِیفًا، فرمود: «منظور از دین، ولایت است.»

وی تصریح کرد: حدیث سلسلة‌الذهب حدیثی است که امام رضا(ع) در مورد ولایت اهل بیت(ع) به عنوان شرط توحید بیان فرموده است.

حجت‌الاسلام اعلانژاد با اشاره به اینکه دفاع حضرت زهرا(س) از ولایت برای همه ما درس‌آموز است، گفت: حضرت بعد از رحلت پیامبر(ص) حرکت را در سکوت ندیدند و گفته می‌شود فاطمه زهرا(س) چهل شبانه‌روز در خانه اصحاب را می‌زد از آن‌ها درباره غدیر سوال و طلب استمداد و شهادت می‌کرد تا برای همه اتمام حجت شود.

استاد حوزه علمیه به خطبه حضرت زهرا(س) در مسجد برای دفاع از مقام ولایت اشاره کرد و افزود: صبر امیرالمومنین(ع) بسیار تلخ و برای حفظ اسلام بود و حضرت در خطبه‌ای معروف به «شقشقیّه» علت سکوت خویش را این‌گونه تبیین فرمودند: «...من ردای خلافت را رها ساختم و دامن خود را از آن درپیچیدم (و کنار رفتم)، در حالی که در این اندیشه فرو رفته بودم که آیا با دست تنها(بدون یاور) به پا خیزم (و حق خود و مردم را بگیرم) و یا در این محیط پر خفقان و ظلمتی که پدید آورده‌اند، صبر کنم؟ محیطی که پیران را فرسوده، جوانان را پیر و مردان باایمان را تا واپسین دم زندگی به رنج وا می‌دارد(عاقبت) دیدم بردباری و صبر، به عقل و خرد نزدیک‌تر است، لذا شکیبایی ورزیدم، ولی به کسی می‌ماندم که خار در چشم و استخوان در گلو دارد، با چشم خود می‌دیدم میراثم را به غارت می‌برند.»

وی ادامه داد: اما حضرت زهرا(س) خودش را فدای اسلام و ولایت کرد؛ شهدای گمنام عزیزی که در کل کشور با عظمت تشییع شدند جان خود را برای حفظ اسلام فدا کردند. لذا اگر گناهی علنی صورت بگیرد و جبهه‌گیری در مقابل خدا و پیامبر اسلام باشد خون شهدا و حضرت زهرا(س) را ناخواسته داریم نادیده می‌گیریم.

حجت‌الاسلام اعلانژاد با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی، عنوان کرد: نباید در جامعه اسلامی شاهد کشف حجاب باشیم این دهن کجی اول به اصل اسلام است.

گفتنی است اجتماع خادمیاران و یاوران رضوی با حضور پیکر مطهر شهید گمنام، عطر و بویی دیگر به خود گرفت و در حاشیه این مراسم میزهای خدمت کانون‌های رضوی برپا بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی