پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۱۲-۰۷

رشد تولید، نوآوری و توسعه سبد محصولات شرکت آرد قدس رضوی در سال 1402

آرد قدس رضوی یکی از شرکت‌های زیرمجموعه گروه صنایع غذایی و کشاورزی بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی است که در سال جاری علاوه‌بر تحقق شعار سال و حفظ رسالت اجتماعی خود برای خدمت به مردم از طریق ارائه طرح تولید محصولات جدید دانش‌‍بنیان ویژه بیماران مبتلا به دیابت، توانست جایگاه دانش‌بنیانی خود را از تولیدی «نوع3» به تولیدی «نوآور» ارتقاء دهد.

به گزارش آستان نیوز، شرکت آرد قدس رضوی در سال 1374 و دهه دوم انقلاب به دنبال نیاز کشور در حوزه تامین آرد توسط آستان قدس رضوی تاسیس شد و در حال حاضر تامین حدود 5 درصد از آرد مورد نیاز استان را بر عهده دارد. این شرکت در سال 1390 توانست ظرفیت تولید آرد را از 30 هزار تن در سال به 66 هزار تن افزایش دهد تا سهم بیشتری در تامین مایحتاج ضروری مردم داشته باشد. در ادامه نیز با تجهیز و استفاده از تکنولوژی روز دنیا و احداث و بهره‌برداری از خط دوم آسیابانی بولر در این مجموعه در سال 1395، ظرفیت تولید آرد کارخانه به روزانه 230 تن نیز افزایش یافت.

 

افزایش 15 درصدی تولید

مدیرعامل شرکت آرد قدس رضوی با اشاره به تولید بیش از 40 هزار تن انواع محصول در 11 ماه نخست سال 1402 اظهار کرد: این محصولات شامل انواع آرد گندم خبازی و صنعتی، سبوس گندم، انواع پودر کیک نیمه آماده، پودر خمیر پیتزا نیمه آماده، انواع بهبود دهنده آرد، پرک جو دوسر و... می‌باشد که بسته‌بندی و به بازار عرضه شده است.

محمدرضا رجبی مقدم گفت: با هدف تحقق شعار رشد تولید و با تمرکز بر افزایش کیفیت محصولات، تنوع بخشی به سبد تولیدات و نیز جذب مشتریان جدید و افزایش سهم بازار، توانستیم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته مقدار تولید و فروش حدود 15 درصد را افزایش دهیم.

او ادامه داد: در راستای مهار تورم و با هدف کمک به تنظیم بازار آرد و نان نیز شرکت آرد قدس رضوی تا حد امکان بهای تمام شده و قیمت محصولات خود را کنترل کرد تا بتواند به سهم خود گامی برای تحقق شعار بردارد.

رجبی مقدم از انتخاب این شرکت به عنوان واحد نمونه صنعتی استان در سال جاری خبر داد و افزود: علاوه‌براین، شرکت آرد قدس رضوی توانست لوح و نشان تندیس واحدهای نمونه سال 1402 و کارفرمایان سلامت محور و بهداشت یار نمونه و همچنین تندیس و لوح برند برتر سال را در آیین تجلیل از یکصد برند برتر سال در مرکز همایش‌های بینالمللی صدا و سیما کسب کند.

 

تولید محصولات غذایی دانش‌بنیان ویژه بیماران سلیاک و اوتیسم

شرکت آرد قدس رضوی در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود و برای رفع نیاز گروهی از بیماران، سال گذشته طرحی را برای تولید آرد و محصولات آرد پایه برای بیماران اوتیسم و سلیاکی آغاز کرد و موفق به تولید این محصولات در مقیاس آزمایشگاهی شد. 

مدیرعامل شرکت آرد قدس رضوی در این باره خاطرنشان کرد: این گروه از بیماران که کمتر به آن‌ها توجه شده است، قادر به مصرف نان و در واقع محصولات آردی دارای گلوتن نیستند و در صورت استفاده سلامتی‌شان به خطر می‌افتد. اهمیت این موضوع باعث شد تا واحد تحقیق و توسعه شرکت تولید این محصولات را در دستور کار خود قرار دهد.

او ادامه داد: پس از دریافت تاییده‌های لازم برای تولید این محصولات از نهادهایی همچون سازمان غذا و دارو، در حال پیگیری اقدامات لازم برای تولید انبوه این محصولات هستیم.

 

توسعه فعالیت‌های حوزه پژوهش، تحقیق و نوآوری

شرکت آرد قدس رضوی از آن دست از مجموعه‌هایی بوده که در سال جاری توانست علاوه‌بر تحقق شعار سال، کارنامه درخشانی را هم در حوزه پژوهش، تحقیق و نوآوری به جای بگذارد.

رجبی مقدم از انجام 17 عنوان پژوهش کاربردی در زمینه گندم و آرد توسط این شرکت در سال 1402 خبر داد و گفت: این مجموعه علاوه‌بر همکاری علمی و پژوهشی با دانشگاه‌ها و مراکز علمی، حمایت‌های خوبی را هم از رساله‌های دکتری و پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد انجام داده است.

او با اشاره به توسعه سبد محصولات شرکت با تولید محصولات جدید اظهار کرد: از جمله این تولیدات می‌توان به بهبوددهنده آردهای خبازی Razavi100، بهبود دهنده آردهای صنعتی Razavi200، تگرال شکلاتی، تگرال وانیلی، پرک جو دوسر و... اشاره کرد.

رجبی مقدم ادامه داد: بروزرسانی طرح‌های بسته‌بندی محصولات شرکت با هدف افزایش جذابیت و استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده در راستای تقویت کانال‌های ارتباط با مشتری، از دیگر اقدامات مهمی به شمار می‌رود که امسال صورت گرفته است. در بسته‌بندی های جدید شرکت، مصرف‌کننده می‌تواند با اسکن QR کد درج شده روی بسته‌بندی‌ها به اطلاعات تکمیلی در مورد محصول دست یافته و نظرات خود را در مورد هر محصول ثبت کند.

او با تاکید بر این‌که فرایند تولید محصولات به طور مستمر توسط واحد كنترل كيفي، كارشناسان و مسئولان فنی صنايع غذایي نظارت می‌شود، تصریح کرد: شرکت آرد قدس رضوی آزمايشگاه مجهزی دارد که تمام پارامترها را به منظور تولید و عرضه محصولات سلامت محور مطابق با معیارها و شاخص‌های استاندارد بررسی می‌کند.

رجبی مقدم ادامه داد: در این آزمایشگاه علاوه‌بر گندم مصرفی به عنوان ماده اولیه و محصولات تولیدی، ملزومات بسته‌بندی از قبیل کارتن، سلوفان و کیسه نیز کنترل و پس از سنجش تائید مواد اولیه و فرآیند تولید، محصول نهایی به بازار عرضه می‌شود.

 

لزوم رفع موانع پیش روی صنعت آرد

به گفته مدیرعامل شرکت آرد قدس رضوی، بزرگ‌ترین چالش پیش روی صنعت آرد در کشور، اجرا نشدن صحیح هدفمندسازی یارانه آرد و نان توسط دولت بوده است.

او بیان کرد: دولت گام اول اجرای طرح هدفمندسازی یارانه را برداشت اما در ادامه، مهم‌ترین قسمت اجرای این طرح که انتقال یارانه از آرد به نان بود را هنوز انجام نداده است. با این حال علی‌رغم وجود چالش‌های فراوان تقریبا شرکت در دستیابی به اهداف استراتژیک خود موفق عمل کرده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی