پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

در سال 1402 صورت گرفت؛
۱۴۰۳-۰۱-۰۱

پذیرایی از 69 میلیون زائر و مجاور در چایخانه‌های حرم مطهر رضوی

به همت معاونت خدمات زائرین حرم مطهر رضوی و با مشارکت مواکب خدمت‌رسان کشور، از 69 میلیون زائر و مجاور با توزیع چای و سایر اقلام متبرک در چایخانه‌های حضرت رضا(ع) در سال 1402 پذیرایی شد. 

به گزارش آستان نیوز، چهار چایخانه دائمی حرم مطهر رضوی در صحن‌های کوثر، غدیر، امام حسن مجتبی(ع) و باغ رضوان زیر نظر معاونت خدمات زائرین حرم مطهر رضوی فعالیت دارد و محبان حضرت رضا(ع) از هر ورودی به این بارگاه ملکوتی مشرف شوند، چایخانه‌ای در نزدیکی مسیر تشرفشان قرار دارد.
خدمات در هر چایخانه‌ در شیفت بعدازظهر با حضور خادمیاران مشهدی در کشیک‌های مختلف و در دو شیفت صبح و بامداد نیز با استفاده از ظرفیت مواکب خدمت‌رسان از شهرهای مختلف کشور ارائه می‌شود. یک مسئول نیز از سوی این معاونت در هر چایخانه به طور ثابت مستقر است و بر چگونگی خدمات‌رسانی در آن چایخانه نظارت می‌کند.
این چایخانه‌ها به طور معمول در طول سال، 24 ساعته پذیرای زائرین و مجاورین بوده و تنها در زمان تعویض شیفت‌های خدمتی، تنظیف و اقامه نماز و همچنین تعمیرات تعطیل هستند.
اگرچه چای شیرین و سپس دمنوش، عمده‌ترین اقلام متبرکی است که در چایخانه‌های حضرت رضا(ع) توزیع می‌شود، اما با توجه به مناسبت‌ها و فصول سرد و گرم سال، اقلام متبرک دیگری همچون شربت، کیک، شکلات، خرما، بستنی، میوه و حتی عدسی، حلیم و... نیز در این چایخانه‌ها با رعایت کامل موازین بهداشتی توزیع می‌شود. در این بین، مواکب خدمت‌رسان به طور معمول با سوغاتی‌های شهر خود از زائرین پذیرایی می‌کنند.
این خبر حاکی است، چایخانه‌های حرم مطهر رضوی با هدف میزبانی شایسته از زائرین و مجاورین و ایجاد فضایی معنوی برای رفع خستگی آنان در اماکن متبرکه رضوی راه‌اندازی شده است. تمامی وسایل و امکانات داخل آن‌ها نیز با مشارکت ناذرین و خیرین حرم مطهر تهیه شده است.
شایان ذکر است، اولین چایخانه دائمی حضرت رضا(ع) به همت تشکل‌های مردمی و بانیان خیر در سال 1398 در صحن کوثر حرم مطهر رضوی افتتاح شده بود. استقبال زائرین و مجاورین از این اقدام ارزشمند در حرم مطهر موجب شد تا شاهد راه‌اندازی 3 چایخانه دیگر نیز به تدریج تا سال 1401 باشیم. 
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی