پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

همزمان به دهه کرامت؛
۱۴۰۳-۰۲-۲۴

چایخانه امام رضا (ع) در میدان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نهاوند افتتاح شد

در سالروز ولادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) چایخانه رضوی در میدان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نهاوند احداث شد.

به گزارش آستان نیوز از همدان؛ این چایخانه در زمینی به مساحت بیش از 100متر مربع با کمک خیرین و خادمیاران رضوی و با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و پانصد میلیون ریال، در مدت یک ماه احداث و در سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) خواهر امام رضا (ع) و در دهه کرامت راه اندازی شد.
این چایخانه با پذیرایی از عاشقان امام رضا (ع) در طول سال در مناسبتهای مختلف اعم از ملی و مذهبی و دیگر مناسبتهای مختلف، آماده پذیرایی از شهروندان و زوار امام رضا(ع) است.  
محمد علی حیدری دلگرم مدیر کانونهای رضوی استان همدان در این مراسم گفت: نهاوند در مسیر کربلا به مشهد قرار گرفته و زائرین عراقی از این شهر به مشهد مقدس اعزام میشوند و این افتخاری برای مردم شهر نهاوند است.
وی افزود: این چاپخانه قرار است در کنار ارائه چای و توزیع غذا به ارائه امور معنوی و شرعی و ترویج فرهنگ امام رضا(ع) بپردازد.
حیدری دلگرم تصریح کرد: قرار است به زودی مجمتع رفاهی در مسیر زوار عراقی در نهاوند احداث شود و زمینی از سوی خیرین امروز اهدا شد و قرار است با همت خیرین در اسرع وقت مجتمع رفاهی در مسیر نهاوند احداث شود تا زوار امام رضا(ع) در این مکان اسکان داده شوند.
وی افزود: تبیین و ترویج فرهنگ رضوی همواره نیاز جامعه امروزی و حلال بسیاری از مشکلات بوده و به نظر میرسد در ایامی همچون دهه کرامت فرصتی مناسب برای گرامیداشت و پیاده سازی شعائر و ارزشهای مورد نظر آن امام در جامعه باشد.
وی با اشاره به ابعاد شخصیتی هشتمین پیشوای مسلمانان جهان، خاطرنشان کرد: هر اندازه بتوانیم نسبت به معرفی شخصیت و سیره امام رضا (ع) در جامعه تلاش کنیم به طور حتم نمیتوانیم اندکی از حق آن امام بزرگوار را نسبت به جامعه خود ادا کنیم.
مدیر کانون رضوی استان همدان گفت: آن حضرت با رفتار مهربان و رافت خود به خانواده و نیازمندان رسیدگی میکردند و در عین حال نیز با سیاست و مهربانی به مبارزه با افکار منحرف در زمان خود میپرداختند.
حیدری دلگرم از ایجاد ۸۸۸ چایخانه حضرت رضا(ع) با مشارکت کانونهای خدمت رضوی در سراسر کشور خبر داد و افزود: امید است با همت بلند خادمیاران و یاوران رضوی و با توان مضاعف خیران، ناذران، واقفان و مدیریت خوب مدیران کانونهای خدمت رضوی استانها، بتوانیم در ذیل سایه پرمهر و عطوفت امام مهربان حماسهای دیگر در خدمترسانی به عموم مردم شریف میهن اسلامی عزیزمان در قالب پایگاههای فرهنگی چند منظوره چایخانه و برای رشد و گسترش معارف رضوی خلق کنیم.


 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

پیوند مردم را با ائمه اطهار(ع) پس از محرم و صفر حفظ کنیم
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اهمیت حفظ پیوند با ائمه اطهار(ع) در طول سال گفت: حفظ پیوند با امام حسین(ع) و امام رضا(…

تلویزیون اینترنتی