پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۲-۲۶

پوش‌هایی که از عشق و ارادت سرچشمه می‌گیرد

در آستانه ولادت امام رضا (ع) و در فضایی آکنده از عطر معنویت، پوش‌های نفیس جدیدی مزین به القاب امام رضا(ع) برای ضریح مطهر امام هشتم(ع) طراحی شده که رونمایی می‌شود.

به گزارش آستان نیوز، این پوش‌ها که حاصل ماه‌ها تلاش و هنر هنرمندان ایرانی است، در ابعاد مختلف برای دور ضریح مطهر، فوق ضریح و روی سنگ مضجع شریف تهیه شده و جلوه‌ای خاص به بارگاه منور رضوی می‌بخشد.

مجید عامری از خدام عاشق و دلسوز امام رئوف است که از سال‌ها پیش در کسوت خادمی در حرم امام رضا(ع) خدمت می‌کند که عشق و ارادت خود را به ساحت مقدس آن حضرت با نذر این پوش‌ها به نمایش گذاشته است.

پوش‌های ضریح مطهر از جنس مخمل مرغوب و با استفاده از تکنیک‌های مختلف گلدوزی، لیزر، سنگدوزی و ابریشم‌کاری تهیه شده‌اند. در این پوش‌ها، چهار القاب پرمعنای امام رضا (ع) با خط نستعلیق و به صورت اسلیمی و گلدوزی نقش بسته است.
 

حضور هنرمندان برجسته در خلق این اثر

مجید عامری در مصاحبه با خبرنگار آستان نیوز گفت:دو ماه در استان اصفهان، هنرمندان ماهر به گلدوزی و لیزرکاری این پوش‌ها پرداختند و چهار ماه نیز سنگدوزی آن زمان برد و بیست نفر از برترین اساتید هنرمند سنگدوزی، لیزرکاری و یراق‌در این کار مشغول بودند.

در دهه کرامت و در آستانه ولادت حضرت رضا (ع)، عامری در رواق حضرت زهرا(س) حضور یافت تا نذر خود را به سرانجام برساند که این پوش‌ها تا چند روز آینده آماده‌ی نصب و همزمان با تعویض پرچم گنبد مطهر پوش ها در جای تعیین شده قرار می‌گیرند.

عامری با تواضع تمام، خود را نوکر امام رضا(ع) می‌داند و معتقد است هر چه دارد، از برکت این امام همام است.

او این نذر را فرصتی برای ابراز عشق و ارادت خود به ساحت مقدس امام هشتم(ع) می‌داند و از خداوند متعال می‌خواهد که توفیق خدمتگزاری در این بارگاه نورانی را تا ابد به او عطا کند.


نذر پرچم، سرآغازی برای سفری پرفضیلت
نصب پرچم در عتبات مقدسه، نقطه عطفی در زندگی عامری رقم زد. لذت برافراشتن پرچم شیعه در حرم امیرالمومنین (ع)، جرقه‌ای در دلش روشن کرد و او را به سوی نذری بزرگ رهنمون شد.
 

طرحی بلندپروازانه: پرچمی برای گنبد امام رضا(ع)
عامری از سال 1389 در اندیشه بزرگ‌تر کردن پرچم گنبد امام رضا(ع) بود. عشقی که در وجودش شعله‌ور بود، او را به سوی تولیت وقت آستان قدس رضوی رهنمون کرد و در سال 1395، مجوز تشکیل گروه سیاه‌پوشی و کتیبه‌آرایی حرم امام مهربانی‌ها را دریافت کرد.
 

نصب کتیبه‌های مزین به القاب امام رضا (ع)
علاوه بر پوش‌های ضریح مطهر، چهار کتیبه مهم نیز در صحن انقلاب نصب شده است که هر کدامشان یکی از القاب حضرت رضا (ع) را به نمایش می‌گذارد. "شمس الشموس، عالم آل محمد" و... از جمله این القاب هستند.
 

رونمایی از کتیبه‌ای در محرم
عامری همچنین از رونمایی از کتیبه‌ای با عنوان "بذبح عظیم" در محرم خبر می‌دهد و ابراز امیدواری می‌کند که این نذرها و اقدامات، در راستای ترویج فرهنگ و معارف اسلامی و ارادت به ساحت مقدس امام رضا (ع) گام بردارد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی