پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

والریو د ویتو پژوهشگر مطالعات اسلامی دانشگاه آلبرت آلمان در گفت وگو با آستان نیوز؛ 
۱۴۰۳-۰۲-۲۷

رأفت امام رضا(ع) عامل ایجاد عدالت است

والریو د ویتو پژوهشگر مطالعات اسلامی دانشگاه آلبرت آلمان گفت: اگر مهربانی زیاد امام رضا(ع) نبود، عدالت هم برقرار نمی‌شد، رافت و مهربانی ایشان عامل ایجاد عدالت است.

این پژوهشگر علوم اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار آستان نیوز با بیان این مطلب، افزود: برای جهانی کردن افکار و تعالیم امام رضا(ع) اندیشمندان اسلامی باید به صورت شبانه‌روزی زمان صرف کنند تا مفاهیم رضوی به جهانیان معرفی شود.

والیریو د ویتو، یادآور شد: نشست‌هایی مثل کنگره امام رضا(ع) باید در نقاط مختلف جهان برگزار شود تا شناخت کافی از امامان شیعه در جهان به وجود آید و حقیقت اسلام بر همگان آشکار شود.

وی استفاده از فضای مجازی برای رساندن اطلاعات را ناکافی دانست و گفت: انتقال مفاهیم غنی و شناخت مفهومی، نیازمند برگزاری کنگره و کنفرانس‌های تخصصی است که باید در دنیای اسلام برنامه‌ریزی شود و در سراسر جهان برگزار شود. فضای مجازی به دلیل سیطره فضای سگولاریزم غرب، حقیقت اسلام و تعالیم رضوی را نمی تواند به خوبی نمایان کند.

والیریو د ویتو در ادامه این گفت‌وگو پیشنهاد کرد: اندیشمندانی که در کنگره جهانی حضرت رضا(ع) شرکت کردند، بهتر است با بهره‌گیری از آنچه در این فرصت آموخته‌اند، کنفرانس‌هایی با همین محتوا در شهر و کشور خود برگزار کنند تا پیام این کنگره را به گوش جهانیان برسانند و کنگره برای عموم مردم نیز اثربخش باشد.

این حبر حاکی است، پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا(ع) به همت سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی طی روزهای 24 و 25 اردیبهشت در مشهد مقدس برگزار شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

پیوند مردم را با ائمه اطهار(ع) پس از محرم و صفر حفظ کنیم
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اهمیت حفظ پیوند با ائمه اطهار(ع) در طول سال گفت: حفظ پیوند با امام حسین(ع) و امام رضا(…

تلویزیون اینترنتی