پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

همزمان با دهه کرامت؛
۱۴۰۳-۰۲-۲۸

جشنواره ملی شعر رضوی در زاهدان برگزار شد

عطر رضوی در اشعار شاعران برجسته کشور و استان در زاهدان با برگزاری جشنواره شعر فراگیر شد.

به گزارش آستان نیوز از سیستان و بلوچستان، دادخدا خدایار مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان گفت: همزمان با دهه کرامت رضوی به همت کانون تخصصی شعر و ادب رضوی سیستان و بلوچستان جشنواره ملی شعر رضوی در سه شهر ایرانشهر، جزینک و زاهدان برگزار شد و در این جشنواره آثاری از سراسر کشور به دبیرخانه واصل شده است.
وی افزود: بیش از ۳۰۰ اثر از سراسر کشور و استان به دبیرخانه جشنواره رسیده که توسط استادان برجسته کشور و استان مورد ارزیابی قرار گرفته شده و ۷۰ اثر در شب‌های شعر جشنواره قرائت شدند و از شاعران ۴۰ اثر به عنوان شاعران آثار منتخب تقدیر شد.
مدیر کانون‌های خدمت رضوی با اشاره به اینکه استان سیستان وبلوچستان مهد شعر و ادب است گفت: استقبال شاعران آئینی اهل سنت کشور و استان از این جشنواره نشان دهنده ارادت جامعه مسلمان به اهل بیت (ع) به ویژه حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) است که با اشعار شاعران در پایتخت وحدت اسلامی نشان داده شد.
خدایار در پایان از تلاش و همکاری استانداری، صدا و سیما، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برگزاری زیبای این جشنواره فاخر تشکر کرد و افزود: استاندار نیز در جشنواره ایراد سخن کردند و دلدادگان شعر رضوی از شعرخوانی شاعران برجسته کشور همچون اساتید قزوه، عنبران، باقری و سایر شاعران منتخب جشنواره ملی شعر رضوی بهره بردند.
گفتنی است که جشنواره ملی شعر رضوی سیستان و بلوچستان همزمان از شبکه‌های خبر دو و سیمای استانی هامون به صورت زنده بخش شد. 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی