پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

دستور تولیت آستان قدس به مسئولان حرم مطهر رضوی:
۱۴۰۳-۰۳-۱۴

تسهیل هرچه بیشتر شرایط زیارت آسان جانبازان در دستور کار قرار گیرد

تولیت آستان قدس رضوی با صدور دستوراتی به مسئولان حرم مطهر رضوی، نسبت به تسهیل هرچه بیشتر شرایط زیارت راحت جانبازان در حرم امام رضا(ع) تأکید کرد.

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در قالب برنامه ثابت هفتگی خود در دیدار و تکریم خانواده شهدا و ایثارگران در منازل جانبازان سرافراز «غلامحسین صفایی»، «سید هادی حسینی»، «سید علیرضا شجاعی» و شهیدان والامقام «داریوش و کوروش شیبانی کاشانی» حضور یافت و ضمن ادای احترام به مقام شامخ جانبازان و شهدای اسلام، پای سخن و درد دل آن‌ها نشست.
وی در این دیدارها با تأکید بر ضرورت تکریم بیش از پیش جانبازان، نسبت به مناسب سازی حداکثری فضاهای ترددی حرم مطهر برای تشرف جانبازان تأکید و به مسئولان مربوطه حرم مطهر گفت: تمامی معابر حرم مطهر باید برای تشرف آسان جانبازان، افراد کم توان و سالمندان مناسب سازی و موانع احتمالی تردد در کلیه مسیرها شناسایی و برطرف شود، تا این عزیزان با آسودگی بتوانند به زیارت حضرت رضا(ع) مشرف شوند.
تولیت آستان قدس رضوی وجود پر افتخار جانبازان را ذخیره‌ ارزشمند جامعه خواند و با بیان اینکه برای همیشه مدیون خون شهدا، رنج جانبازان و ایثار خانواده‌های این عزیزان هستیم، گفت: عزت و افتخار کشور مرهون جانفشانی‎های ایثارگران و جانبازان است، جانبازان بسیار خوب از عهده امتحان الهی در دوران دفاع مقدس برآمدند و خداوند مدال پر افتخار جانبازی را به آنان عنایت کرد.
وی ضمن تقدیر از ایثار و تلاش‌های همسران جانبازان، ابراز کرد: صبر زینبی‌ همسران جانبازان در پرستاری از آنان نزد خداوند متعال اجری عظیم دارد، پاداش خانواده‌های جانبازان به ویژه همسران آن‌ها نزد پروردگار متعال، کمتر از جهاد فی سبیل الله نیست.
حجت الاسلام والمسلمین مروی خانواده معظم جانبازان و شهدا را اسوه ایمان، صبر، صلابت، ایستادگی و رشادت خواند و گفت: زندگی شهیدان برای جامعه عبرت‌آموز و هدایت‌گر به سوی عزت و عظمت کشور و برای نسل جوان درس آموز جهاد، مقاومت و ایستادگی است.
وی دوران دفاع مقدس را سند جاودانه ایستادگی و مقاومت یک ملت خواند و اظهار کرد: جانفشانی‎های شهدا، ایثارگران و خانواده‌های معزز آنان نبود، امروز قطعا ایران اسلامی در چنین امنیت، صلابت، اقتدار و عزتی نبود.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: شهدا با مجاهدت‌ها و گذشتن از تمام هستی خود، مایه عزت و شرف ملت و کشور ایران شدند؛ لذا یاد و نام این بزرگان همواره در تاریخ و اذهان ملت جاویدان و ماندگار خواهد بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

مسئولیت پذیری و فداکاری جامعه پزشکی در ایام کرونا باید ثبت و ترویج شود
تولیت آستان قدس رضوی جلوه‌های مسئولیت پذیری، ایثار و فداکاری ‌جامعه پزشکی کشورمان در ایام همه گیری کرونا را یک سرمایه…

تلویزیون اینترنتی