پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

مدیر گروه فقه و اصول بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی:
۱۴۰۳-۰۲-۲۵

 سکوت مجامع بین المللی در خصوص جنایات رژیم صهیونیستی مصداق بارز بی عدالتی است

مدیر گروه فقه و اصول بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی گفت: ظلم و ستم رژیم صهیونیستی در میان سکوت مجامع بین المللی و کشورهای غربی و اسلامی مصداق بارز بی عدالتی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی شریعتی‌تبار در گفت و گو با آستان نیوز؛ با تاکید بر اینکه گفتمان سازی درسی است که امام رضا(ع) به مادادند افزود: ما به تاسی از امام رضا(ع) باید آستان مبارک امام رضا(ع) در مشهد را به کانون گفت و گو  و تبادل نظر اندیشمندان جهان تبدیل کنیم.
وی با بیان اینکه عدالت در فرهنگ اسلامی و در سیره عملی پیامبر و ائمه از جایگاه والایی برخوردار است گفت: اصلا نظام آفرینش بر اساس عدل و عدالت بنا شده و یکی از اهداف نهضت پیامبران به ویژه پیامبر اسلام اقامه قسط و عدل و مبارزه با ظلم و ستم است.
حجت‌الاسلام شریعتی‌تبار  ادامه داد: حضرت رضا(ع) امامی هستند که توجه ویژه به مفهوم عدل دارند و به طور مبسوط به این موضوع پرداختند هم به لحاظ تئوری و نظری امام رضا(ع) در این موضوع سخن گفته اند و به لحاظ عملی در سیره ایشان فراوان آمده که مامون و بقیه حاکمان را به رعایت عدل دعوت می کردند و عدالت عملی در سیره ایشان بسیار بارز است.
این پژوهشگر علوم دینی؛ تحقق عدالت و رفع تبعیض و مبارزه با ظلم را یک مطالبه جهانی عنوان کرد و افزود: ظلم به مردم مظلوم فلسطین مصداق بارز بی عدالتی در دنیای امروز است و ظلم و ستم رژیم صهیونیستی در میان سکوت مجامع بین المللی و کشورهای غربی و حتی اسلامی در حال وقوع است.
وی یاداور شد: امام رضا(ع) در زمانه خودشان با سران ادیان و مذاهب و نحله های مختلف بحث و گفت و گو و تعاملات گسترده داشتند و به عنوان  حجت الهی و عالم آل محمد در دوران ولایتعهدی شان در خراسان بزرگ آن روز، فضایی را به وجود آوردند تا ارباب ملل و فرق در مجالسی که مامون با اغراض سیاسی خاصی تشکیل می داد،  شرکت کنند و حرف بزنند. امام از این فرصت به نفع مکتب اهل بیت استفاده کرده و با سعه صدر  با آنها گفت و گو می کردند و آنها بدون ترس عقایدشان را مطرح می کردند هرچند در نهایت مغلوب منطق و تفکر امام رضا(ع) می شدند.
وی درباره کنگره جهانی امام رضا(ع) که چندی پیش در مشهد برگزارشد، آن را فرصت ارزشمندی برای اندیشمندان جهان اسلام عنوان کرد و گفت:  این کنگره که بزرگان فکری و علمی جهان اسلام به آن دعوت می شوند  فرصتی برای تبیین آموزه های رضوی است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی