پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران : 
۱۴۰۳-۰۲-۲۵

رسانه هاي غربی مفهوم عدالت را وارونه جلوه مي دهند/ عدالت گمشده بشر امروز است

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با تاكيد بر اينكه امروز رسانه هاي غربی مفهوم عدالت را وارونه جلوه مي دهند، عدالت را گمشده بشر امروز دانست که بشر امروز به سوگ آن نشسته است. 

حجت الاسلام و المسلمین دکتر علی راد، در حاشیه برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در گفت و گو با آستان نیوز با بيان اينكه حوادث تلخی در جهان در فقدان عدالت در حال وقوع است افزود: در فقدان عدالت، ظلم فراگیری بر جهان حاکم شده است.
وی با اشاره به جایگاه سترگ، فاخر و کم نظیر مفهوم عدالت در اندیشه‌های اسلامی اظهار کرد: در اندیشه اسلامی هم در عرصه نظری و تئوری و هم در میدان عمل در دوران حکومت رسول خدا، امیرالمومنین و از جمله در دوران کوتاه ولایتعهدی حضرت رضا(ع) عدالت مورد توجه ائمه ما بوده است و اعتقادات شیعه درباره مفهوم عدالت در میدان سیاسی و اجتماعی و حکومت داری هم بروز داشته است.
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه امروزه به نام عدالت، عدالت ستیزی و عدالت گریزی اتفاق می‌افتد، یادآور شد: در دنیای امروز تئوری هایی درباره عدالت ارائه می‌شود که بی عدالتی و ظلم و استثمار بشر است اما این بی عدالتی و ظلم خیلی مکتوم و پنهان در قالب عدالت به بشر ارائه می شود.
استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه متاسفانه در هر لحظه در جهان شاهد بی عدالتی هستیم گفت: اهمیت بحث و تبیین مفهوم عدالت اجتناب ناپذیر است و از منظرهای مختلف می توان به این مفهوم نگریست.
دکتر علی راد با بیان اینکه بدون شناخت انسان نمی توان مفهوم دقیقی از عدالت ارائه کرد، افزود: ابتدا باید دید تعریف ما از انسان چیست اگر این تعریف مبتنی بر آموزه‌های وحیانی باشد آن گاه می‌توان نگاه درست و تصحیح شده‌ای به مفهوم عدالت نیز داشت.
وی با بیان اینکه نقش رسانه‌ها در تبیین مفهوم عدالت در دوران معاصر بسیار مهم و حیاتی است، گفت: شاهد آن هستیم که به گونه‌ای آشکار رسانه‌هاي غربی مفهوم عدالت را وارونه جلوه مي‌دهند و با وارونه جلوه دادن حقایق، جای مظلوم و ظالم را در ادبیات رسانه‌ای خود عوض کرده‌اند بنابراین باید گفت در عرصه رسانه، انتقال دهنده پیام باید عادل باشد تا حقایق به درستی منتقل شود و عدالت تحقق پذیرد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی