پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

به مناسبت دهه اول ماه محرم برگزار شد
۱۴۰۳-۰۴-۲۰

 ویژه‌برنامه معرفت عاشورایی در فرهنگسرای امام رضا (ع) سبزوار

 به مناسبت دهه اول ماه محرم ویژه‌برنامه معرفت عاشورایی در فرهنگسرای امام رضا (ع) سبزوار وابسته به سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، ویژه‌برنامه معرفت عاشورایی با رویکرد تبیین معارف اهل‌بیت (ع) همراه با قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی و مرثیه‌سرایی و با حضور جمع زیادی از دلباختگان مکتب حسینی در فرهنگسرای امام رضا (ع) سبزوار برگزار شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مصطفی حسینی در این برنامه گفت: بندگانی که خدا را عبادت می‌کنند سه دسته هستند، گروهی برای به‌دست‌آوردن بهشت خدا را عبادت می‌کنند، گروه دیگر برای ترس از مجازات و جهنم و ترس از دست‌دادن نعمات دنیوی به‌سوی خداوند روی می‌آورند و گروهی هم خداوند را به‌خاطر خود خدا عبادت می‌کنند نه به‌خاطر بهشت و جهنم و نه به‌خاطر دنیا، بدون هیچ قید و شرطی و بدون هیچ توقع و چشم داشتی خدا را فقط برای خودش عبادت می‌کنند این نوع عبادت مخصوص آزادگان است.
وی با بیان این که عبادت امام حسین (ع) از نوع عبادت احرار یا آزادگان است، افزود: حضرت امام حسین (ع) در سخت‌ترین لحظات روز عاشورا صبوری کرده و شکرگزار پروردگار بودند.
این کارشناس مذهبی اظهار کرد: نگاه خود را به محرم تغییر دهید و عبادت‌ها و عزاداری‌ها را برای‌خدا برپا کنید.
لازم به ذکر است به همت فرهنگسرای امام رضا (ع) سبزوار مراسم عزاداری دهه اول محرم در قالب ویژه معرفت عاشورایی با رویکرد تبیین معارف اهل‌بیت (ع) همراه با قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی و مرثیه‌سرایی برای عاشقان حسینی همه‌روزه از ساعت ۷:۳۰ الی ۱۱ در محل این مجموعه برگزار می‌شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی