پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

طی مراسمی با حضور بانوان صورت می گیرد
۱۴۰۳-۰۴-۲۰

تجدید میثاق با آرمان‌های شهدای مسجد گوهرشاد

در آستانه سالروز قیام خونین مردم مشهد در مسجد گوهرشاد علیه کشف حجاب رضاخانی، حرم مطهر امام رضا (ع) میزبان مراسمی باشکوه با حضور بانوان خواهد بود.

به گزارش آستان نیوز، این مراسم که در روز پنجشنبه بعد از ظهر از ساعت 17 در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر برگزار می‌شود، یادآور رشادت‌ها و فداکاری‌های زنان مشهدی در دفاع از حریم عفاف و حجاب در سال 1314 هجری شمسی است.

حضور پرشور بانوان زائر و مجاور در این مراسم، عطر حجاب و ایثار را در فضای ملکوتی حرم رضوی پراکنده خواهد کرد.

 آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، در این مراسم سخنرانی و بر اهمیت عفاف و حجاب در جامعه اسلامی تأکید خواهند کرد. همچنین، مداحان اهل بیت (ع) با مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی، حزن و اندوه حاضران را در سوگ سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و نیز شهدای این واقعه دردناک به تصویر خواهند کشید.

برگزاری این مراسم فرصتی مغتنم برای تجدید میثاق با آرمان‌های شهدای مسجد گوهرشاد و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در میان بانوان است. حضور گسترده بانوان در این مراسم، نشان‌دهنده تعهد و پایبندی آنان به ارزش‌های دینی و انقلابی است.

علاوه بر سخنرانی و مداحی، در این مراسم برنامه‌های متنوع دیگری نیز پیش‌بینی شده است که از جمله می‌توان به برپایی نمایشگاه‌های عکس و پوستر، توزیع بسته‌های فرهنگی و پذیرایی از بانوان اشاره کرد.

امید است برگزاری این مراسم، گامی موثر در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه اسلامی و نسل جوان به ویژه بانوان باشد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی