پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

آستان قدس رضوی همچنان پیشرو در تولید کالا و محصولات است؛ 
۱۴۰۳-۰۵-۱۰

 درخشش شرکت‌های بنیاد بهره‌وری موقوفات به‌عنوان واحدهای نمونه خراسان رضوی  

 چهار شرکت زیرمجموعه گروه صنایع غذایی و کشاورزی بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی به‌عنوان واحدهای برتر تولیدی استان در سال ۱۴۰۲ از سوی سازمان غذا و دارو انتخاب شدند.

 به گزارش آستان نیوز، شرکت‌های قند تربت‌حیدریه، صنایع غذایی رضوی، خمیرمایه رضوی و صنایع دامپروری و لبنی رضوی برای چندمین بار این عنوان را از آن خود کردند.
این واحدها با رویکرد توجه ویژه به ایمنی مواد غذایی و تلاش همه‌جانبه و منسجم، توانستند علاوه بر تسهیل تجارت غذای سالم در عرصه‌های داخلی و خارجی، به سهم خود به‌سلامت جامعه، رونق اقتصادی و کشاورزی، تولید پایدار و حفظ محیط‌زیست کمک کنند.


 تولید شکر با بالاترین کیفیت
 براین‌اساس شرکت قند تربت‌حیدریه برای دومین سال، این عنوان را دریافت کرده است. این شرکت در سال ۱۴۰۲، علاوه بر تولید حدود ۵۲ هزار تن شکر سفید با بالاترین کیفیت، موفق به کسب امتیاز مناسب در ارزیابی برنامه‌های پیش نیازی PRPS توسط معاونت غذا و دارو، دریافت امتیاز کامل ارزیابی آزمایشگاه شرکت و همچنین فراهم‌سازی امکان مشارکت و همکاری صنعت و دانشگاه شد.
مدیرعامل شرکت قند تربت‌حیدریه، مهم‌ترین پارامترهای مورد ارزیابی از سوی سازمان غذا و دارو را تولید محصول با شاخص‌های برتر و استانداردهای بهداشتی عنوان کرد و گفت: دارابودن واحد تحقیق و توسعه فعال و نیز سرمایه‌گذاری در بخش توسعه محصول و بسته‌بندی، از دیگر دلایل این انتخاب به شمار می‌رود.
دکتر احسان اژدری با اشاره به توسعه و نوسازی سالن بسته‌بندی این کارخانه در سال ۱۴۰۲ گفت: در سالی که گذشت، شرکت قند تربت‌حیدریه برای اولین‌بار حدود ۸۵۰۰ تن شکر سفید را با بسته‌بندی‌های یک‌کیلویی، ۵/۲(دو و نیم) کیلویی، ۵ و ۱۰ کیلویی عرضه کرد.
او ادامه داد: در ارزیابی صورت‌گرفته توسط سازمان غذا و دارو، در تولید ۵۲ هزار تن شکر حتی یک مورد عدم انطباق ویژگی‌های شیمیایی و میکروبی و بسته‌بندی با شاخص‌های استاندارد و سازمان غذا و دارو وجود نداشته و کمترین شکایت در زمینه تولیدات از مشتریان واصل شده است .
مدیرعامل شرکت قند تربت‌حیدریه، انتخاب به‌عنوان یکی از ۱۱ کارفرمای برتر و نمونه استان برای چهارمین سال متوالی و همچنین دومین واحد بهداشت برتر و نمونه استانی در سی و پنجمین جشنواره امتنان را بخشی از موفقیت‌های این شرکت در سال جاری عنوان کرد.
 

 بررسی پارامترهای کیفی و کمی

 صنایع غذایی رضوی، دیگر شرکتی است که موفق به دریافت عنوان واحد تولیدی برتر از سوی سازمان غذا و دارو شده است. در فرایند انتخاب این شرکت نیز موضوعاتی همچون تعداد پروانه‌های ساخت تولید فعال و معتبر، افزایش تعداد پروانه‌های ساخت و به‌روزرسانی پروانه‌های موجود، میزان صادرات و استفاده از کارشناسان صنایع غذایی در واحد آزمایشگاه، مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت. برای پنجمین بار است که این مجموعه عنوان واحد تولیدی برتر را در کارنامه خود ثبت می‌کند.
مدیرعامل شرکت صنایع غذایی رضوی درباره اقدامات صورت‌گرفته برای کسب این عنوان گفت: فعالیت مستمر و به‌موقع در سامانه TTAC و FMS ، مشارکت و همکاری خوب صنعت و دانشگاه با تأیید معاونت غذا و دارو و نیز به‌کارگیری مسئولان فنی به تعداد کافی باتوجه‌به مقدار و تنوع خطوط، از جمله این موارد به شمار می‌رود.
مجتبی هادیان همچنین از ارتقای PRPS(شرایط ضروری برای حفظ محیط بهداشتی و سالم در سراسر زنجیره غذایی) در این شرکت نسبت به سال گذشته و همچنین داشتن آزمایشگاه بروز و وجود عدم انطباق در آن را به‌عنوان دیگر مؤلفه‌های مؤثر در انتخاب صنایع غذایی رضوی به‌عنوان واحد نمونه سازمان غذا و دارو یادکرد.
وی اظهار کرد: سازمان غذا و دارو پارامترهای دیگری را نیز مورد ارزیابی قرارداد که می‌توان به دریافت نشان ایمنی و سلامت برای واحدهای غذایی، استقرار و تأیید سیستم ISO-22000 و یا HACCP مورد تأیید سازمان، شبکه حمل‌ونقل و توزیع، عدم تولید بدون پروانه ساخت معتبر یا منقضی شده، حضور مستمر مسئول فنی در شرکت، عدم معرفی به مرجع قضایی و... اشاره کرد.


 صادرات خمیرمایه رضوی به ۱۴ کشور

 خمیرمایه رضوی یکی دیگر از شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد بهره‌وری موقوفات است که توانسته عنوان واحد نمونه غذا و داروی استان را در سال ۱۴۰۲ از آن خود کند. ضمن اینکه علی شیرمحمدی، مسئول فنی این شرکت نیز به‌عنوان مسئول فنی برتر استان انتخاب شده است.
این شرکت در سالی که گذشت، محصول خمیرمایه خشک رضوی را به ۱۴ کشور صادر کرد، محصولی که از لحاظ کیفیت با بازار جهانی رقابت می‌کند و باتوجه‌به افزایش ظرفیت تولید در این شرکت، توانسته نیاز بازار داخلی را هم رفع کند. علاوه‌برآن، شرکت خمیرمایه رضوی در سال ۱۴۰۲ موفق شد پروانه ساخت بهداشتی انواع بهبوددهنده و مخمر غیرفعال را دریافت کند.
مدیرعامل شرکت خمیرمایه رضوی با اشاره به اخذ نمره کامل PRPS (ممیزی) واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ از سوی سازمان غذا و دارو گفت: این شرکت علاوه بر دارابودن تمامی مدارک ایمنی غذا و ایزو برای صادرات به‌صورت روز، از لحاظ استانداردهای Gmp در بهترین حالت ممکن قرار دارد و در سال گذشته مقالات مختلفی را در حوزه بیوتکنولوژی در سطح جهانی ارائه کرد.
محمدصادق مروارید با اشاره به پارامترهای مورد ارزیابی توسط سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: استانداردهای Gmp، تعداد پروانه‌های اخذ شده برای ساخت محصولات، دریافت لگالایز (مجوز بهداشتی مواد اولیه که به تأیید سرکنسولگری ایران در کشور تولیدکننده مواد اولیه رسیده) ویژه مواد اولیه وارداتی، تولید محصولات نوآورانه و تعداد گواهی بهداشتی صادرات محصولات، از جمله این موارد به شمار می‌رود.
وی ادامه داد: همچنین می‌توان پارامترهایی نظیر داشتن مقالات داخلی و خارجی، کیفیت محصول نهایی از لحاظ آزمایش‌ها فیزیکی و شیمیایی و میکروبی و همچنین نداشتن نمره‌منفی از سوی معاونت غذا دارو را نام برد.


 انتخاب به‌عنوان واحد برتر برای پنجمین بار
 شرکت صنایع دامپروری و لبنی رضوی نیز پس از رصد و پایش بسیاری از مؤلفه‌های مهم کمی و کیفی توسط معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی، موفق به کسب عنوان واحد نمونه غذا و دارو در سطح استان شده است که از جمله این مؤلفه‌های آن می‌توان به کیفیت مواد اولیه وارد شده به کارخانه از جمله شیر و محصولات نهایی، کیفیت پروسه تولید از زمان آغاز فرایند تولید محصولات تا بسته‌بندی، نظارت ویژه در خصوص نگهداری محصولات، انجام پایش‌های مرتبط با ایزوها و سیستم‌های کنترلی و نظارتی و... اشاره کرد.
مدیرعامل شرکت صنایع دامپروری و لبنی رضوی اظهار کرد: شرکت‌های مختلف بر اساس آزمون‌ها و پارامترهایی که معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مدنظر دارد، برای پایش‌های مختلف کنترلی انتخاب می‌شوند و مباحث کمی و کیفی در خصوص محصولات مورد رصد قرار می‌گیرند.
 آرش فردا دنیا در پایان، از کسب عنوان واحد نمونه غذا و دارو توسط این مجموعه برای پنجمین بار خبر داد و گفت: این شرکت در چند سال گذشته توانسته جزوصنایع برتر نمونه واحد غذا و داروی استان باشد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی