پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

به همت سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی انجام شد 
۱۴۰۳-۰۵-۲۳

حضور کودکان مؤسسه خیریه زنجیره مهر قرچک در «زنگ کتاب» کتابخانه حرم مطهر رضوی 

 گروهی از کودکان تحت پوشش مؤسسه خیریه زنجیره مهر قرچک، ضمن تشرف به حرم مطهر رضوی، مهمان برنامه‌ «زنگ کتاب» کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی شدند.

به گزارش آستان نیوز، این برنامه زنگ کتاب به همت بخش امور ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با حضور 15 کودک، 5 تا 10 ساله، تحت پوشش مؤسسه خیریه زنجیره مهر شهرستان قرچک استان تهران، صبح سه‌شنبه، 23 مردادماه 1403، در محل دفتر این بخش در کتابخانه مرکزی حرم مطهر رضوی برگزار شد. 
خوانش یکی از قصه‌های شاهنامه با محوریت کتاب داستان «زال و سیمرغ»، اولین بخش از این برنامه زنگ کتاب بود.
کودکان بادقت به روایت این قصه توسط کارشناس برنامه گوش داده و به پرسش‌های وی دراین‌خصوص نیز با هیجان خاصی پاسخ دادند و با فردوسی و بخشی از فرهنگ و ادبیات ایرانی، آشنا شدند. 
همچنین کارشناس دیگر این دفتر به معرفی کتاب‌هایی در موضوعات و قالب‌های گوناگون برای کودکان پرداخت که ظاهر جذاب و خلاقانه این کتاب‌ها، کودکان زائر قرچکی را مجذوب خودکرده بود. 
در این بخش از برنامه، کودکان با مطالبی در حوزه‌های اقامه نماز، جغرافیا، اعضای بدن انسان و حیوانات مختلف، از طریق معرفی این کتاب‌های جذاب و خلاق کودکانه، آشنا شدند. 
اجرای مسابقه، برپایی کارگاه مهارت دست‌ورزی و ساخت کاردستی و اهدای جایزه به کودکان، از دیگر بخش‌های این برنامه زنگ کتاب بود. 
در این برنامه، کودکان ضمن آشنایی با محیط کتابخانه، لحظاتی فراموش‌نشدنی را در حرم مطهر رضوی سپری کردند. 
گفتنی است، به همت بخش امور ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، برنامه‌های متنوعی در طول سال از جمله زنگ کتاب در راستای اشاعه فرهنگ کتا‌ب‌خوانی و مطالعه هدفمند، برگزار می‌شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی