پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

با مشارکت خادمیاران البرزی انجام می‌شود؛
۱۴۰۳-۰۵-۲۷

توزیع روزانه 2 هزار غذا در مرز مهران توسط موکب امام رضا(ع) استان البرز

مدیر اجرایی موکب امام رضا(ع) استان البرز از توزیع روزانه 2 هزار وعده صبحانه گرم بین زوار اربعین در موکب امام رضا(ع) استان البرز مستقر در مرز مهران خبر داد.

جلال علافی در گفتگو با خبرنگار آستان نیوز با اشاره به همکاری حدود 200 خادمیار البرزی در این موکب از اجرای برنامه‌های فرهنگی در کنار توزیع غذای گرم و میان وعده نیز خبر داد و گفت: مقدمات اجرایی این موکب طبق سنوات گذشته از چند روز قبل آغاز شده و ارائه خدمات به زوار اربعین حسینی از روز 27 مردادماه تا هشتم شهریور ماه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: امسال پخت نان توسط نانوایی اعزامی از کانون خدمت رضوی نظرآباد انجام می‌شود که براساس برآوردها روزانه 5 تا 8 هزار قرص نان لواش بر اساس درخواست، پخت و به زوار ارائه می‌شود.

علافی با اشاره به تامین اقلام مورد نیاز موکب امام رضا(ع) که توسط یک دستگاه تریلر به مرز مهران اعزام شده توضیح داد: یک و نیم تا دو تن ماست چکیده برای 75 تا 100 هزار لیوان دوغ، یک و نیم تا دو تن شکر برای شربت زعفران و آبلیمو، چهار تا پنج هزار بطری آب به طور روزانه، چهار تا پنج تن میوه فصل شامل سیب، گلابی و آلو از کانون خدمت رضوی آسارا ،500 کیلو حبوبات، 20کیلو انواع چای و دمنوش از جمله اقلام مایحتاج ارسالی به موکب امام رضا(ع) است.

مدیر اجرایی موکب امام رضا(ع) با اشاره به ارائه خدمات به زوار در وعده‌های غذایی صبحانه و نهار و شام نیز گفت: روزانه برای 1500 تا 2000 نفر وعده صبحانه گرم اختصاص داده می‌شود و همچنین روزانه 30 هزار پرس غذا از سوی آشپزخانه آستان قدس رضوی طبخ شده که طبق برنامه سال گذشته حدود دو تا هفت هزار غذای گرم به صورت دیگ به موکب استان البرز ارسال می‌شود.

وی در خصوص فعالیت‌های فرهنگی موکب تصریح کرد: وقف فرهنگی 200 متر مربع موکت نو برای اقامه نماز جماعت با حضور چند روحانی در سه نوبت صبح و ظهر و مغرب به همراه خواندن زیارت عاشورا، زیارت امین الله و یک صفحه قرآن، پخش نواهای حسینی به همراه خدمت‌رسانی به زوار از جمله فعالیت‌های فرهنگی این موکب است.

مدیر اجرایی موکب امام رضا (ع) ادامه داد: همچنین موکب به زوار خاص همچون زوار غیر ایرانی، معلولین و برخی از جانبازان بزرگوار و کودکان تبرکات آستان قدس رضوی اهدا می‌کند و برای کودکان سه هزار پیکسل مزین به عکس شهدا در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در برپایی و ارائه خدمات این موکب به زوار اربعین حسینی 150 تا200 خادمیار رضوی از استان البرز همکاری می‌کنند افزود: این خادمیاران در قالب چهار گروه از شهرستان‌های استان البرز در دوره 4 روزه به مرز مهران اعزام می‌شوند.

علافی در خصوص تامین اعتبار این موکب گفت: خادمیاران رضوی استان البرز در قالب پویش «هر خادمیار و یاور رضوی پذیرای یک زائر» مبالغ خود را بر اساس توان مالی تقدیم این موکب کردند.

وی در پایان با اشاره به حضور دو نفر از مدافعان حرم افغانستانی جهت کمک به امور فنی موکب گفت: این موکب از 27 مرداد تا 8 شهریور در میدان اربعین نقطه صفر مرزی به زوار اباعبدالله الحسین(ع) خدمات ارائه می‌دهد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی