پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۶-۱۴

کتاب "راز آن بوی شگفت" اثری داستانی با محوریت زندگی امام رضا(ع) برای نوجوانان 

کتاب "راز آن بوی شگفت" برگزیده یازدهمین جشنواره کتاب سال رضوی؛ به نویسندگی فریبا کلهر و تصویرگری اسماعیل چشرخ، مناسب نوجوانان است که از سوی انتشارات به‌نشر روانه بازار کتاب شده است.

به گزارش آستان‌نیوز، این کتاب که داستانی بر اساس زندگی امام رضا(ع) با زبانی شیوا، جملات روان، لطیف و شاعرانه  درباره سفر آن امام بزرگوار از مدینه به مرو و ماجراهای آن تا شهادت ایشان را روایت می‌کند که تاکنون با استقبال خوب مخاطبان، ده نوبت چاپ را پشت سر گذاشته است. فریبا کلهر در این اثر سعی کرده حوادث و اتفاقات مهم زندگی امام‌هشتم شیعیان را برای مخاطب نوجوان روایت کند. 
این اثر تاکنون توانسته در جشنواره‌های کتاب سال رضوی(۱۳۹۷) و نخستین جشنواره کتاب سال دینی کودک و نوجوان(۱۴۰۰) برگزیده شود و رتبه نخست کتاب‌های دیجیتال و گویای سیزدهمین جشنواره کتاب سال رضوی(۱۴۰۱) را کسب کند.
فریبا کلهر، نویسنده این اثر (زاده ۴ شهریور ۱۳۴۰، تهران)، رمان‌نویس و نویسنده ادبیات کودک و نوجوان، فعالیت خود را از دهه ۶۰ و با حضور در مجله‌های رشد، در حیطه ادبیات داستانی کودک و نوجوان آغاز کرده است.
 از فریبا کلهر در گنجینه ادبیات داستانی کودک و نوجوان انتشارات به‌نشرنیز مجموعه کتاب‌های" با علی یا علی"، "بیدارم کن" در دسترس علاقه‌مندان است.
در بخشی از کتاب می‌خوانیم: " ابر به دنبال سلیمان و گنجشک به راه افتاد تا مطمئن شود آن‌چه مرد سفیدپوش درباره خطر مار گفته بود، درست است. گنجشک پرواز می‌کرد، سلیمان می‌دوید و ابر روی هوا سُر می‌خورد و جلو می‌رفت. سرانجام گنجشک روی دیوار خانه‌ای نشست. خانه قدیمی و نیمه ویران بود و به نظر نمی‌رسید کسی در آن زندگی کند. سلیمان از دیوار بالا رفت. بالای دیوار چشمش به لانه کنجشک افتاد. لانه‌ای خار وخاشاک و پر؛ سه جوجه گنجشک هم..."

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی