پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

توسط سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی انجام شد
۱۴۰۳-۰۶-۱۴

اجرای زنده سرود توسط گروه بین‌المللی «خورشید هشتم» در جوار حرم رضوی

هم‌زمان با ایام شهادت حضرت رضا (ع) و به همت سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، گروه بین‌المللی «خورشید هشتم» با اجرای سرودهای رضوی زنده، حال و هوای خاصی به زائران در پیاده‌راه آیت الله واعظ طبسی(ره) در جوار حرم مطهر رضوی بخشید. 

به گزارش آستان نیوز، اجرای این گروه سرود از جمله برنامه‌های «رادیو کتاب رضوی» در غرفه سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در نمایشگاه فرهنگی «گذر نور در محضر عالم آل محمد (ع)» در سه روز پایانی ماه صفر است که به همت کتابخانه دیجیتال این آستان مقدس، در حال انجام است.  
نجمه محمودی، مربی گروه سرود بین‌المللی خورشید هشتم درخصوص این اجراها در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: اجراهای زنده این گروه، از دوشنبه 12 شهریورماه 1403 آغاز شده و تا چهارشنبه 14 شهریورماه، هر شب پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در محل اجرای رادیو کتاب رضوی در این نمایشگاه، ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد: در این ایام هر شب، گروه خورشید هشتم، دو سرود با مضامین رضوی به مناسبت ایام شهادت امام رضا (ع) به زبان‌های مختلف همچون فرانسوی، عربی و...، اجرا می‌کند. 
محمودی با بیان این که این گروه از ۲۵ نفر از کشورهای نیجریه، لبنان، فرانسه، پاکستان، هندوستان، عراق و ایران تشکیل شده است، گفت: این گروه به‌طور معمول اجراهای سرود خود را با مشارکت ۸ یا ۱۲ نفر، به ۸ زبان مختلف انجام می‌دهد. 
این مربی گروه سرود، تصریح کرد: نوجوانان عضو گروه، علاقه خاصی به اجرای زنده سرود با مضامین رضوی دارند چنان‌که در مناسبت‌های گوناگون در جوار حرم مطهر رضوی ،به اجرای سرود می‌پردازند. 
وی با اشاره به این که ۸ سال است مربیگری گروه سرود بین‌المللی خورشید هشتم را برعهده دارد، افزود: شاعرانی از دانشگاه فردوسی و جامعه المصطفی که مسلط به زبان‌های خارجی هستند، در سرایش سرودها ،با ما همکاری دارند. 
گفتنی است، سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با اجرای برنامه‌های گوناگون فرهنگی، از ۱۰ تا ۱۶ شهریورماه سال جاری در محل نمایشگاه فرهنگی گذر نور در محضر عالم آل محمد (ع)، در جوار بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع)، پذیرای زائران و مجاوران است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی