.

مدیر جشنواره‌ها، همایش‌ها و جوایز ادبی هنری سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی اعلام کرد؛

تولید بیش از 980 هزار محصول فرهنگی برای زائران دهه آخر صفر

مدیر جشنواره‌ها، همایش‌ها و جوایز ادبی هنری سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: امسال بیش از 980 هزار محصول فرهنگی برای توزیع میان زائران دهه آخر صفر تولید شده است.

1397/8/17 پنجشنبه

محمدحسن محمدیان مدیر جشنواره‌ها، همایش‌ها و جوایز ادبی هنری سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار آستان نیوز اظهار کرد: بر اساس مصوبات ستاد مناسبت‌های ویژه آستان قدس رضوی، تولید اقلام متبرک و محصولات فرهنگی بر عهده سازمان فرهنگی قرار گرفته و مدیریت جشنواره‌ها، همایش‌ها و جوایز ادبی هنری سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی، محصولات فرهنگی متنوعی را تولید و از طریق قرارگاه فرهنگی زائران پیاده در اختیار زائران معزز قرار داد.
وی با اشاره به اینکه محصولات فرهنگی با هدف اطلاع‌رسانی و خدمت‌رسانی به زائران از مبدا تا مقصد برنامه‌ریزی شده است، افزود: امسال بیش از 980 هزار محصول فرهنگی برای توزیع میان زائران دهه آخر صفر تولید شده است. نبات، نمک، عطر رضوی، کتاب‌های سبک زندگی توحیدی از نگاه امام رضا(ع)، احکام ویژه زائران پیاده و کتاب «چراغ راه» ویژه مبلغان دینی از جمله اقلام و محصولات فرهنگی است که در دهه آخر صفر به زائران امام رضا(ع) ارائه شد.
محمدیان با بیان اینکه چند نوع پرچم برای عزاداری در دهه آخر صفر طراحی شده است، عنوان کرد: پرچم مثلثی شکل برای نصب روی خودروی زائران و مجاوران، پرچم بیرق عزاداری برای کاروان‌های زائران پیاده، پرچمی با شعار «همه خادم رضاییم» برای نصب در معابر منتهی به حرم مطهر رضوی و پرچم عمودی برای نصب روی سازه‌های درون شهری و پرچمی نیز ویژه ایستگاه‌های خدمات‌رسانی به زائران تولید شده‌است.
وی ادامه داد: کلیشه‌ای با شعار «همه خادم رضاییم» طراحی شده تا با کمک خادم‌یاران این شعار روی شیشه پشت ماشین‌های زائران و مجاوران شیشه‌نویسی شود.
مدیر جشنواره‌ها، همایش‌ها و جوایز ادبی هنری سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی به اقدامات ابتکاری دانش‌آموزان برای خدمت‌رسانی به زائران پیاده امام رضا(ع)اشاره کرد و گفت: امسال 100 هزار جانماز نمدی تولید شده توسط خادم‌یاران دانش‌آموز به همت بنیاد فرهنگی رضوی همراه مهر و تسبیح در میان زائران امام رضا(ع) توزیع شد. حرز امام جواد(ع) نیز توسط دانش‌آموزان مدارس رضوی به صورت گردبند تهیه شده که در مسابقاتی که برای زائران کودک در محل اسکان آن‌ها در نظر گرفته شده، اهدا می‌شود.
وی ادامه داد: بسته‌های لوازم‌التحریر شامل مدادرنگی و دفتر نقاشی از دیگر اقلام فرهنگی است که در ایستگاه‌های میان‌راهی، درون‌شهری و مهدالرضا‌هایی واقع در ایستگاه‌های خدمت‌رسانی توسط مدیریت امور فرهنگی خدام و کارکنان و همچنین مرکز قرآن آستان قدس رضوی به زائران ارائه شده است.
محمدیان افزود: کارت زیارت‌نامه امین الله برای ارتباط معنوی زائران پیاده از مبداء در مسیر مشهد مقدس توزیع شده است تا بتوانند در اوقاتی که در اختیار دارند این زیارت پر فیض را قرائت نمایند.
وی با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی به زائران، جهت بهره‌وری بیشتر از فرصت زیارت، بیان کرد: بروشور اطلاع‌رسانی حاوی نقشه مشهد و حرم مطهر رضوی برای راهنمایی زائران امام رضا(ع) در بسته اقلام فرهنگی اهدایی به زائران در نظر گرفته شده است.
مدیر جشنواره‌ها، همایش‌ها و جوایز ادبی هنری سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی بیان کرد: مخاطبین اقلام فرهنگی تولید شده سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی تمامی اقشار سنی را شامل می‌شوند.
 
امتیاز دهی
 
 

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
نظر
نسخه قابل چاپ
مطالب مرتبط
پربازدیدترین ها آخرین مطالب
.گفت و گوی روز
.
فرهنگی
.

.All right reserved by Astan Quds Razavi

تمام حقوق این وبگاه متعلق به آستان قدس رضوی است.