.

تولید محصولات فرهنگی با عطر قرآنی

همان‌طور که انسان برای سلامتی جسم خودش نیازمند تغذیه سالم است برای سلامتی روح نیز نیاز به خوراک معنوی و روحانی دارد و حلول ماه مهمانی خدا فرصتی مناسب برای تأمین نیاز فرهنگی و فکری زائران است.

1398/3/4 شنبه

معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی با هدف تأمین نیاز‌های روحی و معنوی زائران و مجاوران امام مهربانی‌ها اقدام به تولید محصولاتی در راستای تغذیه فکری شامل کتاب و دیگر محصولات فرهنگی کرده است و در ایام ماه مبارک رمضان، همه محصولات فرهنگی این آستان مقدس با عطر و بوی قرآنی به مخاطبین ارائه می‌شود. نهادینه‌سازی سیره ائمه عصمت و طهارت(ع) در قالب محصولات فرهنگی جذاب و متنوع همچون کتاب یکی از هزاران اقدامات آستان قدس رضوی در میدان خدمت به زائران و مجاوران امام هشتم(ع) است که در طول سال و با توجه به مناسبت‌ها از سوی این مجموعه تولید و در اختیار تشنگان معارف الهی گذاشته می‌شود. تولید تعدادی محصول فرهنگی ویژه ماه مبارک رمضان در حوزه کودک، نوجوان و عموم تحفه‌ای جدید از سوی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی برای زائران محسوب می‌شود.

کتاب کارآمدترین روش ترویج فرهنگ اهل بیت(ع)
حجت‌الاسلام والمسلمین حسین مهدوی پارسا رئیس اداره تولیدات فرهنگی حرم منور رضوی، ارائه محصولات فرهنگی را یکی از راه‌کارهای موثر ترویج دین می‌داند و می‌گوید: «تولید محصولات فرهنگی از جمله کتاب یک روش تاثیرگذار در توسعه و ترویج فرهنگ غنی اهل بیت(ع) و آگاهی‌دهی جوانان و نوجوانان است. لذا اداره تولیدات فرهنگی با توجه به مناسبت‌های مهم همچون ماه مبارک رمضان اقدام به تولید محصولات فرهنگی می‌کند». این فعال فرهنگی در خصوص مخاطبین این محصولات می‌گوید: «محصولات فرهنگی ویژه ماه مبارک رمضان با در نظر گرفتن نیاز مخاطبین برای بهره‌مندی عموم زائران و مجاوران، کودک و نوجوان جمع‌بندی و در این ماه در اختیار آنان گذاشته می‌شود».

گسترش معارف قرآنی در قالب تولید و توزیع
آستان قدس رضوی با بهره‌گیری از اثرگذارترین ابزار در حوزه تبلیغ و توسعه معارف دینی و قرآنی توانسته مطلوب‌ترین خروجی‌ها را از لحاظ کیفیت و گستردگی در دو حوزه «تولید» و «توزیع» به مخاطبین ارائه دهد. لذا از سوی اداره تولیدات فرهنگی با رویکرد تولید کتاب در راستای جامه عمل پوشاندن به منویات و تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت و جایگاه کتابخوانی فعالیت‌های موثری صورت گرفته است. امسال نیز همچون سال‌های گذشته برای ماه رمضان محصولات مکتوب ویژه‌ای توسط این اداره طراحی شده است که می‌توان «رهیافت روزه»، «امام مهربانی در ماه خدا»، «‌ویژه‌نامه سی‌امین سالگرد رهبری مقام معظم رهبری»، «میعادگاه بهار»، «سنگ کاغذ موشک»، «مشکات بهار طاعت»، «قرآن در سبک زندگی روح‌الله»، مجله «کبوتران حرم»، فلش‌کارت «زندگی شهدا» و کارت دعای «عید فطر به همراه احکام زکات فطره» را برشمرد.

ویژگی‌های محصولات رمضانی
حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی پارسا پیرامون ویژگی‌های محصولات رمضانی می‌گوید: «توجه به گروه‌های سنی مختلف، تناسب داشتن با اعتقادات و فرهنگ مخاطب، داشتن محتوای قوی و بهره‌مندی از نثری شیوا و روان برای انتقال بهتر مفاهیم بلند دینی و معنوی به زائران از امتیازات این محصولات تولیدی می‌باشد». نشریه کبوتران حرم یکی از محصولات ویژه رمضان است که در  15 صفحه مصور، مطالبی را در خصوص  موضوعات معارف دینی روزه، شب‌های قدر، امام رضا(ع)، انقلاب اسلامی، امام راحل، رهبر معظم انقلاب با توجه به تقارن ایام پایانی ماه مبارک رمضان با مناسبت‌های 14 و 15 خرداد ماه و... به زبان ساده همراه با تصاویر و نقاشی‌های مربوط و در قالب شعر و داستان، جدول، مسابقه و سرگرمی، بازی با کلمات و... ویژه زائران خردسال بارگاه منور امام هشتم(ع) منتشر شده است. مهدوی پارسا پیرامون این نشریه می‌گوید: «ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای آشنایی کودکان با مقوله روزه‌داری با توجه به شرایط سن و سال آنان است. لذا اداره تولیدات فرهنگی با انتشار نشریه ویژه کودکان 7 تا 11 ساله گام دیگری در راستای ترویج ارزش‌های دینی برداشته است». وی در ادامه می‌افزاید: «اداره تولیدات فرهنگی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی از طریق ارتباط مستمر با سایر حوزه‌های معاونت و برنامه‌ریزی به شناسایی نیازهای زائران بارگاه نورانی امام مهربانی‌ها می‌پردازد و با ترسیم نقشه محتوایی محصولات تولیدی و مهندسی پیام‌های فرهنگی و تبلیغی اقدام به تولید محصولات فرهنگی می‌کند».

گزارشگر: فاطمه باقری
 
امتیاز دهی
 
 

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
نظر
نسخه قابل چاپ
مطالب مرتبط
پربازدیدترین ها آخرین مطالب
.گزارش روز
.گفت و گوی روز
.
فرهنگی
.

.All right reserved by Astan Quds Razavi

تمام حقوق این وبگاه متعلق به آستان قدس رضوی است.