پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۸-۰۳

افزایش 80 درصدی صادرات از منطقه ویژه اقتصادی سرخس

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس از افزایش 80 درصدی صادرات و ترانزیت کالا از این منطقه در 7 ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

محمدرضا کلائی در گفت‌وگو با آستان نیوز بیان کرد: در هفت ماه نخست امسال 330 هزار تن کالا به ارزش 394 میلیون دلار از منطقه ویژه اقتصادی سرخس صادرات و ترانزیت شده است.

وی ادامه داد: بیشتر کالاهای صادراتی شامل مصالح ساختمانی سرامیک، سیمان، میلگرد، مواد سوختی، مواد پتروشیمی، مواد غذایی، پوشاک و لوازم خانگی بوده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس با اشاره به ظرفیت 95 درصدی ترانزیت و صادرات کالا از مرز سرخس و از طریق این منطقه اظهار کرد: با توجه به ظرفیت بالا و تنوع حوزه فعالیت منطقه به ویژه در موضوع گمرکات و راه آهن، سه گمرک سرخس در منطقه ویژه اقتصادی تجمیع شدند.

او ادامه داد: تمرکز و تجمیع گمرکات در منطقه باعث سرعت عملیات خدمات‌رسانی و همچنین ایجاد بستری مطمئن و ایمن در مرز شده است.

 

تامین کالاهای اساسی کشور

کلائی با بیان این‌که بیشتر کالاهای وارداتی از مبادی ورودی سرخس، کالاهای اساسی مورد نیاز کشور بوده است، گفت: نهاده‌های دامی، غلات، کود شیمیایی، پنبه و دانه‌های روغنی از جمله این محصولات به‌شمار می‌رود.

 

سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ چینی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس

او با اشاره به با سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ چینی در منطقه ویژه اقتصای سرخس گفت: با این سرمایه‌گذاری، منطقه به قطب بزرگ تخلیه، بارگیری و ترانزیت کالا از چین، اروپا تبدیل می‌شود.

کلائی ادامه داد: تحقق این امر رونق اقتصادی بسیار بالایی را برای استان و شرق کشور ایجاد می‌کند و ظرفیت تردد و ترانزیت را در خطوط ریلی کشور تا 15 میلیون تن در سال افزایش می‌دهد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

مرکز «بشری»؛ در راستای فرمایشات رهبری برای کمک به زوجین نابارور و جوانی جمعیت احداث شد
تولیت آستان قدس رضوی احداث بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور «بشری» در بیمارستان رضوی را اقدامی در راستای عمل به…

تلویزیون اینترنتی