پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۸-۰۸

تامین 8 درصد شکر خراسان رضوی توسط کارخانه قند چناران

مدیرعامل شرکت قند چناران گفت: این کارخانه 8 درصد شکر مورد نیاز استان خراسان رضوی و 2 درصد نیاز کشور را تأمین می‌کند.

حمیدرضا ناطقی در گفت‌وگو با آستان نیوز درباره گستره فروش شکر تولید شده توسط این شرکت بیان کرد: حدود 80 درصد محصول کارخانه قند چناران در شهرهای استان خراسان رضوی از قبیل چناران و مشهد به فروش می‌رسد.

وی درباره کیفیت شکر تولید شده اظهار کرد: در تولید شکر سه شاخص رنگ در محلول، خاکستر و رنگ ظاهری براساس قوانین اداره استاندارد باید رعایت شود که محصول این کارخانه دقیقاً مطابق استانداردهای تعیین شده، تولید می‌شود.

 

تعمیرات دستگاه‌ها برای افزایش بهره‌وری تولید

مدیرعامل شرکت قند چناران با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای افزایش میزان تولید شکر در این کارخانه گفت: با توجه به مستهلک شدن دستگاه‌ها، در سال جاری بخش‌هایی از خطوط تولید ترمیم شده و تعمیرات اساسی برای افزایش بهره‌وری و راندمان صورت گرفته است.

او ادامه داد: تعویض لوله‌های اواپراسیون(تبخیر کننده) برای تغلیظ شربت، تعویض و نوسازی برخی از لوله‌های بخار به منظور دستیابی به بهره‌وری مطلوب‌تر، تعمیر اساسی برج کوره آهک، خرید پمپ گاز برای تصفیه شربت، بهبود و ارتقاء صفحات بخش فیلتراسیون(تصفیه) از چدن به P.P(پروپیلن) با هدف افزایش کیفیت محصول و کاهش ضایعات، بخشی دیگر از این اقدامات به‌شمار می‌رود.

 

پیش‌بینی تولید 16 هزار تن شکر سفید

ناطقی گفت: در سال جاری در صورت تحویل 100 هزار تن چغندر قند، 16 هزار تن شکر سفید استحصال خواهد شد.

او با اشاره به تولید و فروش محصولات فرعی در این کارخانه افزود: در کارخانه قند چناران، علاوه‌بر شکر سفید درجه یک، تفاله خشک، تفاله دونم، تفاله تر و ملاس تولید و عرضه می‌شود.

ناطقی ادامه داد: حدود 90 درصد این محصولات داخل شهرستان چناران و حومه به فروش می‌رسد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

تشییع باشکوه شهدای خدمت قدردانی مردم از یک عمر تلاش‌های خالصانه آن‌ها بود
تولیت آستان قدس رضوی مراسم باشکوه تشییع شهدای خدمت در شهرهای مختلف را یک قدردانی اجتماعی از یک عمر تلاش و زحمات خالصانه…

تلویزیون اینترنتی