پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

برنامه‌ها و رویکرد مدارس امام رضا(ع) در سال جدید تحصیلی به روایت مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی؛
۱۴۰۲-۰۷-۱۲

تربیت نسل مهدوی در محیط علمی و معنوی مدارس امام رضا(ع) 

مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی با تصریح بر رویکرد و برنامه‌های سال تحصیلی جدید در این بنیاد در جهت تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، بر تربیت نسل مهدوی در محیط مهیای علمی و معنوی مدارس امام رضا(ع) تأکید کرد. 

سیدمحمدصادق علی پرست؛ در آغازین روزهای سال تحصیلی جدید در گفت‌وگو با آستان نیوز به رویکردها و برنامه‌های این بنیاد  با عنوان «مهر مهدوی» اظهار کرد: برای بهار جدید تحصیلی در 15 مدرسه امام رضا(ع) همکاران بنیاد فرهنگی رضوی در کنار مدیر و کادر مدارس تلاش بسیاری داشتند تا فضای مدارس مناسب‌سازی و پر از شادابی، نشاط و انرژی برای آغاز تلاش و کوشش و تحصیل علم برای دانش آموزان ما شود. 
 

تربیت نسل متعبد و متعهد به جامعه

وی ادامه داد: همه تلاش‌ها در جهت آماده‎سازی بستر مناسب برای رشد، بالندگی و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان انجام گرفته است. مدارس امام رضا(ع) به سبب انتساب به ذات قدسی حضرت رضا(ع) حائز ویژگی‌های خاصی است و همه دستندرکاران این بنیاد حس خدمت‌گذاری در آستان امام هشتم‌ دارند. اولیای دانش آموزان ما نیز به پشتوانه ارادت به ساحت قدسی این امام همام فرزندان‌شان را به دست ما می‌سپارند. 
اگر از ما سوال شود که برای سال تحصیلی جدید چه برنامه‌‌ریزی دارید، در پاسخ خواهیم گفت: هدف ما این است که فضای تربیتی مدارس امام رضا(ع) را متناسب با اهداف عالی آستان قدس رضوی در جهت تعلیم و تربیت نسل امام رضایی آماده کنیم. نسلی آگاه، متعهد، خردمند و ولایت‌مدار که استعداد و انرژی خود را برای خدمت به جامعه و بندگی خداوند تبارک و تعالی مصروف می‌کنند.  
 

دارای بالاترین استانداردهای امکانات آموزشی

به گفته مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی، استانداردهای آموزشی مدارس امام رضا(ع) چه از حیث کیفیت و امنیت فضا و امکانات و چه از نظر ارتقای سطح آگاهی، دانش به‌روز و توانمندسازی نیروی انسانی در بالاترین سطوح جای دارد. 
در همین راستا، در قالب «پروژه مهر» در مجموع حدود 40 میلیارد ریال شامل 16 میلیارد ریال برای خرید تجهیزات جدید از جمله روزآمدکردن تجهیزات فناوری و آزمایشگاه‌ها، غناسازی محیط‌های مطالعه و کتابخانه‌ای، توسعه فضاهای ورزشی نظیر زمین چمن و راه‌اندازی سالن تخصصی ژیمناستیک دختران همراه با امکانات ارزیابی و اصلاح ساختار قامتی دانش آموزان و 24 میلیارد ریال نیز صرف هزینه‌های تعمیرونگهداری از طریق عملیات رنگ‌آمیزی و فضاسازی مدارس شد.
 

ارتقای آگاهی و توانمندسازی نیروی انسانی

وی در ادامه تصریح کرد: امروز مطابق سند تحول آموزش و پرورش، محدودیت‌های مدرسه برداشته شده و تنوع فرصت‌های یادگیری به کمک آموزش دانش آموزان توسط معلمان آمده است. امروز با استفاده از امکانات رسانه‌ای زنجیزه‌های یادگیری تشکیل می‌شود و فرزندان ما می‌توانند دامنه آموخته‌های خود را توسعه دهند. ما نیز همگام با این تحولات به رشد و ارتقای توانمندی‌های معلمان و مربیان توجه داشتیم.      
در طول تابستان گام اول دوره‌های متنوع توانمندسازی نیروهای انسانی بنیاد فرهنگی رضوی با حضور اساتید برجسته در حوزه‎های گوناگون تربیت دینی، روانشناسی، جامعه‌شناسی و... برگزار شد که طی سال جدید تحصیلی نیز سطوح عالی آن را به صورت ماهانه ادامه خواهد داشت. 
تاکنون 12 دوره و 536 نفر ساعت در حوزه آموزشی و 5 دوره در حوزه پرورشی در موضوعاتی نظیر دوره تخصصی شناخت، کشف و فهم زیست جهان نوجوان ایرانی با عنوان «منفی 18»، نظام تعلیم و تربیت سوال‌محور، رویکردها و روش‌های تدریس توانمندسازی متصدیان آزمایشگاه‌ها، آموزش دبیران علوم، زبان، معلمان قرآن، بصیرت‌افزایی، نهضت نهج البلاغه خوانی، مسابقات، بازی‌ها و قصه‌گویی و قصه‌خوانی در راستای رویکرد کیفیت‌بخشی به حوزه آموزشی و پرورشی برگزار شده است. به علاوه، دوره‌های توانمندسازی و روزآمدی ویژه والدین دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی مدارس امام رضا(ع) برگزار می‌شود که از پیش نیازهای تربیت نسل جدید است. 
مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی همچنین ابراز امیدواری کرد که از همین آغاز سال تحصیلی جدید منتسب به «مهر مهدوی» با کمک معلمان، مدیران، اولیاء، صاحبان خرد و اندیشه محیطی سرشار از غنا، پویایی، شکوفایی و معنویت برای فرزندان عزیزمان در مدارس امام رضا(ع) آماده و نسلی از سربازان پای کار برای روزهای ظهور و حکومت جهانی حضرت ولی عصر(عج) کنیم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

مرکز «بشری»؛ در راستای فرمایشات رهبری برای کمک به زوجین نابارور و جوانی جمعیت احداث شد
تولیت آستان قدس رضوی احداث بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور «بشری» در بیمارستان رضوی را اقدامی در راستای عمل به…

تلویزیون اینترنتی