پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۷-۱۵

فرهنگسرای امام رضا(ع) پاتوقی تربیتی برای کودکان/ ازبرپایی محافل قرآنی تا جشن های شاد کودکانه

مناسبت‌های تقویمی همچون روز جهانی کودک فرصتی مناسب برای بازخوانی اهمیت دوران کودکی، نیازها و خواسته‌های این قشر آینده ساز است. در این مجال به فعالیت‌های فرهنگسرای امام رضا(ع) سبزوار وابسته به سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در حوزه کودک و نوجوان تظری می افکنیم.

به گزارش آستان نیوز، فرهنگسرای امام رضا(ع) سبزوار از مجموعه های فرهنگی است که با توجه به نیازهای مخاطبان سنین مختلف در طول سال برنامه‌های متنوعی را با پشتیبانی آستان قدس رضوی ارائه می‌دهد که طراحی و اجرای برنامه‌های فرهنگی و تربیتی ویژه کودکان و نوجوانان نشان از توجه فرهنگسرا به این گروه سنی است.
برپایی کلاس‌های مهدالرضا یکی از فعالیت‌های فرهنگسرای امام رضا(ع) است که با ۱۸ کلاس در قالب آموزش روخوانی قرآن کریم و حفظ آیات و احادیث کاربردی به روش ایماء و اشاره و سبک نوین قصه و بازی به شیوه استاد محسنی همراه با فعالیت‌های پرورشی و فوق برنامه اجرا می‌شود.

ایجاد بستر مناسب برای آشنایی کودکان با کتاب و کتابخانه
این فرهنگسرا در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی و اهمیت دادن به این امر فرهنگی بستری مناسب نیز برای بازدید گروهی کودکان و نوجوانان از کتابخانه ایجاد کرده است که کودکان با بهره گیری از این فرصت با منابع و فضای کتابخانه آشنا می‌شوند.

 فرصت‌های طلایی برای تربیت کودکان
برپایی ایستگاه نقاشی و سرگرمی ویژه کودکان در مناسبت‌های مختلف مذهبی و ملی در فرهنگسرای امام رضا(ع)، فعالیت در کمپ بهمن، آرامگاه حاج ملاهادی، امامزاده ریوند، امامزاده کوشک، مسیر پیاده روی زائران، حاشیه برگزاری نمازجمعه، روستاهای محروم شهرستان و ... دیگر فرصت‌های طلایی است که  از سوی فرهنگسرای امام رضا(ع) برای تربیت صحیح کودکان ایجاد می‌شود.
برگزاری کلاس‌های طرح غنی سازی اوقات فراغت در ایام تعطیلات در فرهنگسرا با موضوعات مختلف قرآنی، دینی، هنری، علمی و ورزشی برای کودکان و نوجوانان  و اردوهای گوناگون تفریحی تربیتی در اردوگاه های مختلف از دیگر فعالیت‌های این مجموعه فرهنگی است.
همچنین از سوی فرهنگسرای امام رضا(ع) در طول سال نمایشگاه کتاب و عکس ویژه کودکان متناسب با مناسبت‌های مختلف برپا می شود که آن ها از این طریق با موضوعات مختلف همچون سبک زندگی اسلامی، ایثار و شهادت و... آشنا می شوند. 

بهره گیری از روش‌های هنری  
در این مجموعه برای گسترش ارزش‌های اسلامی  و با بهره گیری از روش‌های هنری همچون برگزاری جنگ‌های شادمانه ویژه مراسم های مذهبی و ملی همراه با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی واجرای مسابقات خدماتی در حوزه کودکان انجام می‌شود.
تهیه و انتشار پیک نونهالان، برپایی محافل قرآنی و عزاداری، سفره‌های کوچک نذری، جلسات تربیتی فرهنگی تفریحی، آماده سازی بخش کودکان و نوجوانان در کتابخانه فرهنگسرا، برگزاری جشن‌های الفبا آغاز سال تحصیلی، جشن تکلیف برای دانش آموزان از دیگر برنامه‌های فرهنگسرای امام رضا(ع) سبزوار در حوزه کودک است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

مرکز «بشری»؛ در راستای فرمایشات رهبری برای کمک به زوجین نابارور و جوانی جمعیت احداث شد
تولیت آستان قدس رضوی احداث بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور «بشری» در بیمارستان رضوی را اقدامی در راستای عمل به…

تلویزیون اینترنتی