پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۷-۱۵

همدلی و مهروروزی دانش آموزان مدارس امام رضا(ع) با کودکان مناطق محروم

دانش آموزان مدارس امام رضا(ع) به تأسی از سیره بخشندگی و مهربانی امام هشتم در ایام و مناسبت‌های ‌مختلف و گاهی در قالب طرح‌ها و پویش‌های فرهنگی درون مدرسه‌ای به اشکال مختلف مهر و همدلی خود را به کودکان مناطق محدوم شهرشان نشان می‌دهند.  

به گزارش آستان نیوز، در آخرین حرکت همدلانه، دانش آموزان با اقشار کمتر برخوردار حاشیه شهر مشهد، هفته اول مهرماه دختران دانش آموز دبیرستان امام رضا(ع) واحد7  با اهدای 40 عروسک به نام مبارک حضرت رقیه خاتون(س) موجب شادی دل کودکان همشهری‌شان شدند.   
در حرکت دیگری به همت دبیرستان امام رضا(ع) واحد۱۰ با مشارکت بنیاد کرامت رضوی و جمع آوری کمک‌های خداپسندانه از جمعی از نیکوکاران خارج از مدرسه و نیز تامین بخشی از هزینه بسته‌ها از محل اعتبارات مدرسه، اقدام به تهیه و توزیع 15 بسته معیشتی جهت کمک به خانواده‌ دانش آموزان کم برخوردار این آموزشگاه کردند. 
این طرح حمایتی که هر ساله در واحد 10 و به نیت همدلی و بهره‌مندی بیشتر دانش آموزان کم بضاعت این واحد انجام می‌شود، امسال با تهیه 15 بسته به ارزش 250 هزار تومان اجرا شد. علاوه بر این، بخشی از کمک‌های خیرین، جهت تهیه 15 بسته دیگر به منظور دستگیری از خانواده‌های کم‎بضاعت تبادکان صرف شد. 
در لیالی قدر ماه مبارک رمضان نیز دانش آموزان نیکوکار متوسطه امام رضا(ع) واحد۶ در قالب پویش »به رسم ابرار» به نیت تعجیل در فرج ولی عصر(عج) اقدام به جمع آوری کمک‎ها و تهیه افطاری برای دانش آموزان نیازمند حاشیه شهر کردند. با مشارکت دانش آموزان مبلغ 10 میلیون تومان جمع آوری و بسته‌های غذایی مناسب وعده افطاری برای  ۱۶۵ دانش آموز ساکن منطقه نوده تهیه و توزیع شد.  
دانش آموزان دبیرستان امام رضا(ع) واحد 15 واقع در چناران نیز با راهنمایی مدیر و مربیان مدرسه در حرکتی همدلانه مانند سال‌های گذشته، به تأسی از مهربانی امام رئوف و سخاوت همشهریان خود، دست به جمع آوری کمک‌های خیرخواهانه و تهیه ۳۰ بسته کامل اقلام معیشتی و فرهنگی به ارزش مجموعا ۲۰ میلیون تومان زدند و در روزهای ماه کمبارک رضمان با دستگیری از خانواده های نیازمند، لبخند را بر لب همه همشهریان خود نشاندند.
در کنار مدارس پایه متوسطه، دانش آموزان دبستانی امام رضا(ع) نیز از این دست حرکت های خداپسندانه عقب نماندند و در ایام و مناسبت های مختلف از جمله عید نوروز و شب یلدا با اهدای بسته‌های شیرینی، میوه و نیز کمک‌های نقدی، دل خانواده‌های کم بضاعت همشهری خود را با مهربانی و همدلی شاد و دلگرم می‌کنند.  
در برنامه دیگری، دانش اموزان دبستان امام رضا(ع) واحد8 با فرا رسیدن روز معلم با کمک مادران خود 270 قطعه کیک پختند و بخشی از آن در مدرسه استفاده شد و مابقی را به مدرسه مورد حمایت‌شان در روستای حاشیه شهر هدیه کردند تا کام معلمان و دانش آموزان منطقه محروم نیز شیرین شود.
همچنین، پسران دانش آموزابتدایی امام رضا(ع) واحد۱۸ در شهرستان سرخس، پس از شرکت در نماز عید فطر این شهرستان، نسبت به توزیع بسته‌های اقلام کمک معیشتی بین اقشار کم بضاعت شهر به مناسبت عید بزرگ‌ مسلمین اقدام کردند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

مرکز «بشری»؛ در راستای فرمایشات رهبری برای کمک به زوجین نابارور و جوانی جمعیت احداث شد
تولیت آستان قدس رضوی احداث بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور «بشری» در بیمارستان رضوی را اقدامی در راستای عمل به…

تلویزیون اینترنتی