پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

مدیر تولید انتشارات به‌نشر خبر داد؛
۱۴۰۲-۰۷-۲۰

انتشار ۱۳۳ عنوان کتاب کودک در به‌نشر از ابتدای سال جاری

مدیر تولید انتشارات به‌نشر از انتشار ۱۳۳ عنوان کتاب کودک در به‌نشر از ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: میزان تولید کتاب کودک از ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، با رشد ۲۵ درصدی تولید کتاب‌های کودک همراه بوده است.

مهدی سیم‌ریز، مدیر تولید انتشارات به‌نشر در گفت‌وگو با آستان‌نیوز گفت: سابقه فعالیت گروه کودک و نوجوان انتشارات به‌نشر به سال 1376می‌گذرد. در این گروه با همکاری 245 نویسنده و 197 تصویرگر و طراح آثار حوزه خردسال، کودک و نوجوان با عنوان کتاب‌های «پروانه» منتشر می‌شوند.

 

درخشش ۲۸۳ عنوان کتاب کودک به‌نشر در جشنواره‌های ادبی

سیم‌ریز با اشاره به اینکه نزدیک به نیمی از تولیدات انتشارات به‌نشر اختصاص به انتشار کتاب‌های گروه کودک و نوجوان دارد، اظهار کرد: آثار به‌نشر اغلب مورد توجه جشنواره‌ها قرار گرفته به طوری که تاکنون 283 اثر از انتشارات به‌نشر در 167 جشنواره مختلف برگزیده شده است به نحوی که می‌توان گفت 10درصد از کتاب‌های به‌نشر در جشنواره‌ها برگزیده شده است و هم چنین درسال‌های 98، 99 و 1401 این انتشارات ناشر برگزیده گروه کودک و نوجوان در سطح کشور شناخته شد.

او با اشاره به اینکه تولید کتاب کودک نقش بسزایی در درآمدزایی انتشارات دارند، اظهار کرد: اغلب آثار منتشر شده حوزه کودک و نوجوان با توجه به استقبال خوب مخاطبان در بازه زمانی کوتاه بازنشر می‌شوند که مجموعه «قصه ما مثل شد»، «قصه‌های حنانه»، «ماه غریب من» از آثار پر مخاطب انتشارات به‌نشر در سال‌های اخیر محسوب می‌شوند.

مدیر تولید انتشارات به‌نشر اظهار کرد: در سال‌های اخیر70 عنوان از کتاب‌های پروانه به زبان‌های عربی، ترکی استانبولی، چینی، انگلیسی، مالایی و ... ترجمه شده است که فروش امتیاز آثار به سایر کشورها سبب ترویج محتوای آثار در کشورهای مقصد شده است.

ادبیات کودک؛ زیر بنای تحولات اجتماعی و علمی آینده سازان جامعه 

او تصریح کرد: اهمیت دادن به ادبیات کودک، اهمیت دادن و ارزش بخشیدن آینده روشن بشریت است. ادبیات کودک زیر بنای تحولات ذهنی، فکری، اجتماعی و علمی آینده سازانِ جامعه و فرزندان ماست که می‌تواند به تقویت و ترغیب حس کنجکاوی کودک، رهبری قدرت اندیشه، آموزش و یاد گیری زبان، آشنا کردن غیر مستقیم کودک به دنیا و محل زندگی اش کمک کند که توجهات و تاکیدهای مقام معظم رهبری هم دال بر اهمیت این موضوع در کشور است.

سیم ریز تصریح کرد: توجه به تولید محتوای تالیفی به جای ترجمه، برنامه ریزی در تولید محتوا و تعریف طرح‌های متعدد بر مبنای محتوای دینی و معرفتی، بهره گیری از ظرفیت‌های مختلف برای عرضه و فروش آثار،همکاری با نویسندگان، نخبگان، متخصصان و تصویرگران صاحب نام عرصه تولید کتاب کودک، دقت در صحت و کیفیت محتوا، بهره‌گیری از گروه ارزیابان محتوایی و ادبی، به کارگیری مدیر هنری از مهم‌ترین شاخص‌های تولید کتاب کودک و نوجوان در انتشارات به‌نشر محسوب می‌شود.

او با اشاره به فعالیت انتشارات به‌نشر در بیش از ۴ دهه در سطح کشور افزود: از سال 1395 با تغییر رویکرد محتوایی، این انتشارات تولید کتاب در موضوعات معارف اسلامی، ارزش‌های نظام ولایی و سبک زندگی ایرانی اسلامی، سنت و سیره چهارده معصوم(ع) با تاکید بر سنت و سیره رضوی را اولویت‌های خود قرار داده است. در این راستا، طرح‌های تولیدی متنوع در قالب‌های گوناگون برای گروه‌های سنی مختلف تعریف شده که تاکنون برخی از آثار آن‌‌ها منتشر شده است.مجموعه کتاب‌های «هشتمین ستاره» و «ترانه‌های نیایش» برای مخاطب خردسال، مجموعه کتاب‌های «گل نجمه» برای مخاطب کودک و مجموعه رمان‌های امروزی با محوریت چهارده معصوم برای مخاطب نوجوان مثال‌هایی از این آثار هستند.

وی با اشاره به انتشار دو فصلنامه «نقاره خونه» و «گلدسته» برای کودکان و نوجوانان یادآور شد: انتشار تولیدات چند رسانه‌ای مانند تولید کتاب‌های صوتی و تصویری از دیگر فعالیت‌های جنبی حوزه کودک و نوجوان انتشارات به‌نشر است. همچنین تاکنون دومین فصلنامه‌های «نقاره خونه» برای مخاطب کودک و «گلدسته» برای نوجوانان توسط انتشارات به‌نشر منتشر شده است. 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

مرکز «بشری»؛ در راستای فرمایشات رهبری برای کمک به زوجین نابارور و جوانی جمعیت احداث شد
تولیت آستان قدس رضوی احداث بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور «بشری» در بیمارستان رضوی را اقدامی در راستای عمل به…

تلویزیون اینترنتی