پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۸-۲۸

نیم قرن خدمت سپید در دارالشفاء امام

همه زائران و مجاوران رضوی با دارالشفاء امام(ع) آشنا هستند؛ مرکز درمانی آستان قدس رضوی در مجاورت حرم امام رضا(ع) که بیش از نیم قرن قدمت دارد و در طول شبانه‌روز در خدمت مراجعه‌کنندگان است.

مدیر عامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با آستان نیوز با اشاره به بیش از نیم قرن فعالیت دارالشفای امام(ع) در جوار حرم مطهر حضرت رضا(ع) گفت: در حال حاضر در این مرکز درمانی خدمات پزشکی متنوع و باکیفیتی به زائران ارائه می‌شود.  
دکتر مهدی سلطانی‌فر با اشاره به این‌که حدود 4 ماه است توفیق نوکری آقا علی بن موسی الرضا(ع) در این مؤسسه به ویژه در دارالشفای امام(ع) نصیبش شده است، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 500 پرستار رسمی و افتخاری با این مرکز درمانی همکاری دارند. 
وی با بیان این‌که دارالشفای امام(ع) دارای بخش‌های مختلف است، افزود: به صورت 24 ساعته پزشک عمومی در این مرکز درمانی به معاینه بیماران می‌پردازد. همچنین پزشکان متخصص در دو شیفت صبح و بعدازظهر در آن فعالیت دارند. 
دکتر سلطانی‌فر از دندانپزشکی، آزمایشگاه، رادیولوژی و اورژانس به عنوان برخی از بخش‌های دارالشفای امام(ع) نام برد و گفت: در ایام خاص مناسبتی همچون دهه پایانی ماه صفر روزانه افزون بر 16 هزار بیمار در دارالشفای امام(ع) و حرم مطهر رضوی معاینه می‌شوند.  
 

خدمات اورژانس در اماکن متبرکه
مدیرعامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی بیان کرد: در حال حاضر، 10 پایگاه ثابت فوریت‌های پزشکی و همچنین یک مرکز مجهز فوریت‌های پزشکی با 8 تخت بستری موقت در دو بخش مجزای خواهران و برادران در حرم مطهر رضوی به بیماران اورژانسی خدمات‌رسانی می‌کند. 
وی ادامه داد: نیروهای فوریت‌های پزشکی حرم مطهر رضوی در صورتی که بیماری نیاز به خدمات پزشکی اورژانسی داشته باشد، در کمترین زمان ممکن بر بالین او حاضر می‌شوند و اقدامات اولیه را انجام داده و سپس بیمار را برای دریافت خدمات تکمیلی پزشکی آماده انتقال به مراکز مجهزتر می‌کنند. 
دکتر سلطانی‌فر بیان کرد: در ایام خاص تعداد پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی حرم مطهر افزایش می‌یابد و به حدود 25 پایگاه می‌رسد. همچنین در این ایام، نیروها در قالب 50 تیم در اماکن متبرکه رضوی تقسیم می‌شوند تا بتوانند خدمات سریع‌تر و بهتری به زائران و مجاوران ارائه دهند.
وی افزود: در حال حاضر دو دستگاه آمبولانس در داخل حرم مطهر رضوی برای انتقال بیماران به مرکز فوریت‌های پزشکی آن مستقر است که تعداد این آمبولانس‌ها در ایام خاص تا 9 دستگاه افزایش می‌یابد. 
مدیرعامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی تصریح کرد: بدین ترتیب این مؤسسه با توجه به نیاز در ایام خاص، تعداد نیروها، امکانات و میزان تجهیزات خود را در حرم مطهر رضوی افزایش می‌دهد. در ایام عادی سال نیز تعداد نیروها در حدی است که بتوانند بهترین خدمات را به بیماران ارائه دهند.

 
تقدیر ویژه از پرستاران حرم رضوی
دکتر سلطانی‌فر در خصوص نقش پرستاران در حوزه درمان گفت: بیشترین زحمات را پرستاران در مراکز درمانی می‌کشند و من همیشه مدیون و سپاسگزار پرستاران دنیا به ویژه پرستاران حرم مطهر رضوی هستم.
وی خاطرنشان کرد: همکاران ما از جان و دل خدمت می‌کنند و گاه ممکن است شیفت‌های خدمتی شبانه‌روزی و پشت سر هم داشته باشند. در واقع آنان خودشان را وقف خدمت به زائران آقا امام رضا(ع) می‌کنند و من نیز از این همکاران پرتلاش یاد می‌گیرم که چگونه باید برای امام رضا(ع) کار کرد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

مرکز «بشری»؛ در راستای فرمایشات رهبری برای کمک به زوجین نابارور و جوانی جمعیت احداث شد
تولیت آستان قدس رضوی احداث بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور «بشری» در بیمارستان رضوی را اقدامی در راستای عمل به…

تلویزیون اینترنتی