پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۱۲-۰۲

گام‌های آینده‌نگر مدارس امام رضا(ع) در تربیت جوانان فردا

کادرسازی و تربیت نیروی انسانی معتقد، توانمند و کارآمد مهمترین خط‌مشی تربیت دانش آموزان در مدارس امام رضا(ع) است.

به گزارش آستان نیوز، راهبرد بنیاد فرهنگی رضوی به عنوان ستاد راهبری مدارس امام رضا(ع)، آموزش و تربیت فرهیختگانی متعهد و کاردان جهت تحویل به جامعه اسلامی کشورمان است.

در هفته جوان، سیدمحمدصادق علی پرست مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی مروری بر مهمترین اقدامات و رویکردهای فرهنگی، علمی و اجتماعی این بنیاد ناظر به آینده نوجوانان دانش آموز مدارس امام رضا(ع) دارد:

 

دوره‌های آموزشی و توانمندسازی 

مدارس امام رضا(ع) با درک اهمیت آماده‌سازی نسل جوان برای حضور موثر در جامعه برای تصدی مشاغل و حِرَف مختلف، از هم‌اکنون دوره‌های متنوع آموزشی، مهارتی و توانمندسازی را از جمله دوره‌های آموزش رایانه‌ای، آشنایی با هوش مصنوعی، پرورش گل و گیاهان زینتی و دارویی، نحوه کار با ابزارها، بازدید از اماکن و مراکز تولیدی صنعتی، دعوت از اساتید و کارشناسان فن جهت انتقال آموخته‌ها و تجربیات دانش آموزان و... از پایه ابتدایی تا دبیرستان برگزار می‌کنند. 

 

فعالیت‌های کارآفرینانه 

در مجموعه مدارس امام رضا(ع) به اشکال مختلف از جمله برگزاری دوره‌های کارآفرینی، راه‌اندازی بازارچه کارآفرینی خارج از مدرسه، نمایش و فروش تولیدات و محصولات دانش آموزی در قالب نمایشگاه‌هایی در فضای مدرسه، بستر تفکر و فعالیت‌های کارآفرینانه در دختران و پسران دانش آموز مهیا می‌شود. 

متوسطه دوره اول امام رضا(ع) واحد9 طی دو سال اخیر تحصیلی، کلاس هنر دانش آموزانش را با دوره‌های مهارت‌افزایی و کارآفرینی غنی کرد و با برگزاری یک کارگاه فوق برنامه در فضای بلااستفاده مدرسه، دانش آموزان را با مشاغل زودبازده آشنا می‌کند. 

در همین راستا، در کنار نمایش و فروش تولیدات این دانش آموزان در نمایشگاه‌های مدرسه، همزمان با شب میلاد ثامن الحجج(ع)، 4غرفه در مسیر میدان 15 خرداد به حرم مطهر رضوی به ارائه دست‌ساخته‌های متنوع دانش آموزان هنرمند و خلاق متوسطه واحد9 اختصاص پیدا کرد. 

در اقدام دیگری، سال گذشته بازارچه 3روزه «تکنیک، هنر، تکاپو» با نمایش دست‌ساخته‌های فنی، مهارتی و هنری دانش آموزان دبیرستان واحد7 امام رضا(ع) به همراه چند متوسطه دخترانه امام رضا(ع) در قالب 20 غرفه در محور‎های زیورآلات، پرورش گل و گیاه، نقاشی، تابلوخط، نرم افزار و... در حاشیه بلوار خیام برپا شد و امسال نیز قرار است در ایام نزدیک به نوروز بار دیگر دایر شود. 
 

گام‌های آینده‌نگر مدارس امام رضا(ع) در تربیت جوانان فردا


ساخت شخصیت سیاسی و اجتماعی 

یکی از مهمترین ویژگی‌های دوران جوانی، نمود شخصیت سیاسی و اجتماعی است که در بستر خانواده و مدرسه ساخته می‌شود. مدارس امام رضا(ع) در قالب فعالیت دانش آموزان در هیئات ابناء الرضا(ع) و بنات الرضا(ع)، انجمن‌های دانش آموزی و... تلاش دارند به شکل‌گیری ابعاد شخصیتی نوجوانان امروز و جوانان فردای کشور کمک کنند.

این هدف از مسیر برگزاری كرسی‌های آزاداندیشی، برپایی مواکب دهه آخر صفر از خیابان آیت‌الله طبسی تا مبادی ورودی شهر مشهد و خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران رضوی، توانمندسازی و تربیت سیاسی از طریق پاسخ به سوالات روز دانش آموزان در ضمن برپایی تریبون آزاد و تشکیل جلسات پرسش و پاسخ به صورت كلاسی و گروهی با حضور اساتید حوزه و دانشگاه و فعالان حوزه تربیتی انجام می‌شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی