پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۲-۰۸

حضور پررنگ شرکت دانش‌بنیان آرد قدس رضوی در زنجیره گندم تا نان / تولید آرد کامل در راستای سلامت مردم

شرکت دانش‌بنیان آرد قدس رضوی به عنوان یکی از سه تامین‌کننده آرد کامل در استان خراسان رضوی، در کارگاه مسئله محور «تولید نان کامل» که به مناسبت گرامیداشت روز ملی گندم و نان در دهکده فناوري و نوآوری کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع غذایی خراسان رضوي برگزار شد، حضور پیدا کرد.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان آرد قدس رضوی در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: در این کارگاه که با حضور دکتر سیدمجتبی خیام نکویی معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی، دکتر محمدمهدی قاسمی رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، غلامرضا قنبری رئیس شورای آرد و نان خراسان رضوی و همچنین روسای موسسات تحقیقاتی وزارت جهاد کشاورزی و استان برگزار شد، ضمن بررسی چالش‌ها و مشکلات تولید نان کامل، بر نقش پر رنگ این شرکت در زنجیره گندم تا آرد به عنوان یکی از سه شرکت منتخب تولیدکننده آرد کامل در استان خراسان رضوی تاکید شد.

محمدرضا رجبی مقدم گفت: خراسان رضوی در حوزه استفاده از آرد کامل در کشور پیشگام شده است و اداره کل جهاد کشاورزی و نیز اداره کل غله و خدمات بازرگانی، برنامه‌هایی را برای استفاده از آرد کامل و سبوس گندم در نانوایی‌ها، فرهنگ‌سازی آن در میان مردم و همچنین انجام اقدامات علمی در این خصوص در دست اقدام دارند.

او ادامه داد: در این راستا با محوریت مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی و صنایع غذایی استان، در سال گذشته چندین جلسه کارشناسی با تمام دست‌اندرکاران صنعت آرد و نان، از گندم‌کاران و کارخانجات تولیدکننده آرد و حتی نانوایان تا نمایندگانی از دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل استاندارد و سازمان‌ها و نهادهایی مانند فرمانداری که در این موضوع دخیل هستند، برگزار شد.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان آرد قدس رضوی افزود: در این جلسات به دنبال آن هستیم که در وهله نخست آرد کامل با کیفیت به دست نانوا برسد و در مرحله بعد نانوایان پس از آموزش بتوانند آرد کامل را با طی فرایند کامل تخمیر نان پخت کنند و در اختیار مردم قرار دهند.

او با اشاره به کسب پروانه بهداشتی ساخت تولید آرد کامل از سال ۱۳۹۶ توسط این کارخانه خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع، از همان سال تولید آرد کامل و سبوس‌دار گندم در راستای مسئولیت‌های اجتماعی شرکت در دستور کار قرار گرفت و آرد قدس رضوی به نوعی در این زمینه پیشگام بود.

رجبی مقدم ادامه داد: سال گذشته ۱۱ نانوایی منتخب که توان فنی پخت آرد کامل را داشتند، معرفی شدند و آموزش‌های تکمیلی از سوی مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی برای تولید نان کامل از آرد کامل و سبوس‌دار به آن‌ها ارائه شد.

او با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی استفاده از نان کامل در میان عموم مردم بیان کرد: شرکت دانش‌بنیان آرد قدس رضوی به عنوان یکی از سه کارخانه‌ تامین‌کننده آرد کامل در استان، در تلاش است ضمن تداوم مسیر خود برای تولید آرد کامل، بیشتر از گذشته در فرهنگ‌سازی و ترویج استفاده از آرد و نان کامل گندم در راستای سلامت مردم بکوشد.

گفتنی است در حاشیه کارگاه مسئله محور تولید نان کامل، غرفه ای به منظور معرفی محصولات و فعالیت‌های شرکت دانش بنیان آرد قدس رضوی برپا و در آن پخت نان طلایی رضوی با استفاده از آرد کامل انجام شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی