پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

با مشارکت مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی صورت می‌گیرد؛
۱۴۰۳-۰۲-۰۸

برگزاری همایش یک روزه «تعامل هنر و دین» در دانشگاه هنر تهران

به همت دانشگاه هنر و با مشارکت مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، همایش یک روزه «تعامل هنر و دین»، 11 اردیبهشت 1403 در این دانشگاه در تهران برگزار می‌شود. 

به گزارش آستان نیوز، همایش تعامل هنر و دین با مجوز علمی ISC از ساعت 9 تا 17، سه‌شنبه 11 اردیبهشت سال جاری در محل پژوهشکده هنر، پردیس باغ ملی این دانشگاه در پایتخت برپا خواهد شد.
مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در ادامه همکاری‌های خود در ذیل انعقاد تفاهم‌نامه مشترک با دانشگاه هنر با محوریت مکتب هنر رضوی در برگزاری این همایش نیز مشارکت دارد. علاوه ‌بر این مؤسسه، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی با معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه هنر در برگزاری این همایش همکاری دارند. 
 

عناوین سخنرانی‌های همایش
هنر پاسخ به جستجوهای معناگرایانه بشر بوده است؛ پرسش از کیستی و چیستی انسان، که اغلب به تجربه‌های معنوی منجر شده است. هنر پاسخی به دغدغه‌های وجودی، اضطراب، هراس و ناامیدی انسان امروز است؛ همان‌گونه که دین این دغدغه‌ها را پاسخ داده است. بدین‌ترتیب همایش تعامل هنر و دین نیز جست‌وجو در پرسش‌های بنیادین پیرامون در هم‌تنیدگی حکمی هنر و دین است. 
محمدجواد استادی مدیر کلان پروژه مکتب هنر رضوی و مشاور مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، در این همایش با موضوع «مکتب هنر رضوی، الگویی از تعاملات بایسته دین و هنر» سخنرانی خواهد کرد. 
از دیگر عناوین سخنرانی‌های همایش تعامل هنر و دین می‌توان به «ضرورت‌های پیوند مطالعات هنر و دین»، «مناظر دینی نسبت به هنر»، «فلسفه هنر و دین»، «رابطه تعاملی و حکمی هنر و دین»، «نسبت هنر و عالم» و «زمینه‌های شکل‌گیری فلسفه حرمت و حلیت هنر در یونان و ایران باستان: مطالعه موسیقی»، اشاره کرد. 
همچنین «مبانی صناعت از منظر ابوالقاسم میرفندرسکی»، «منبع‌شناسی تاریخ نگاری هنر رضوی»، «جایگاه تفکر دینی در زیبایی‌شناسی ابن سینا»، «جهان‌معنایی پوسترهای انقلاب اسلامی» و «هنراندیشی در مذهبی اسماعیلیه»، از جمله عناوین سخنرانی‌های این همایش است. 
این خبر حاکی است، به شرکت‌کنندگان حاضر در همایش تعامل هنر و دین، گواهی حضور اعطا خواهد شد. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این همایش نیز می‌توانند به وب‌سایت آن به نشانی https://iar.art.ac.ir مراجعه کنند. 
شایان ذکر است، مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی علاوه‌بر برگزاری برنامه‌های متنوع هنری و ادبی در طول سال با محوریت مکتب هنر رضوی، در برگزاری رویدادهای مختلف علمی و پژوهشی هنری نیز با نهادهای مختلف کشور همکاری می‌کند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی