پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۲-۱۲

بازدید استاندار از پروژه‌های عمرانی شرکت مسکن‌وعمران قدس رضوی / لزوم تسریع در اجرا با تامین منابع مالی جدید

استاندار خراسان رضوی از دو پروژه عمرانی مهم استان شامل آزادراه مشهد - چناران و عملیات تکمیلی مترو گلبهار که توسط شرکت مسکن و عمران قدس رضوی به عنوان پیمانکار در حال ساخت است، دیدن کرد و از کارگران تلاش‌گر این شرکت به مناسبت روز کارگر تقدیر کرد.

به گزارش آستان نیوز، در این بازدید که علاوه‌بر یعقوبعلی نظری، جواد خدائی معاون امور عمرانی استاندار، محمدعلی محمدنیا حنایی مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار، وحید داعی مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی و محمدرضا قلندر شریف شهردار مشهد حضور داشتند، استاندار بر لزوم تسریع در اجرای پروژه‌ها با پیش‌بینی تامین منابع مالی جدید تاکید کرد.

نظری گفت: اگرچه سرعت اجرا در این دو پروژه خوب است اما نیاز است با پیش‌بینی منابع جدیدی، سرعت اجرای آن‌ها افزایش یابد.
 

بهره‌برداری از فاز اول آزادراه مشهد-چناران در سال آینده
آزادراه مشهد چناران با طول ۵۰ کیلومتر یکی از مسیرهای اصلی منتهی به مشهد مقدس از سمت شمال شهر است که مقصد اول بازدید استاندار و هیئت همراه بود.

مدیر پروژه آزادراه مشهد چناران اظهار کرد: مقرر شده است شرکت مسکن و عمران قدس رضوی ۴۴ کیلومتر از این آزادراه را احداث کند که شامل تمامی عملیات خاکی، زیرسازی و روسازی آسفالت، احداث ابنیه فنی و عملیات تکمیلی از جمله خط‌کشی، تابلو و علائم، ایمن‌سازی و... است.

جواد برات‌زاده شکری با اشاره به مزیت‌های اجرای این پروژه گفت: با احداث آزادراه مشهد - چناران - قوچان، ضمن اضافه شدن تعداد راه‌هاي ارتباطي شهر مشهد به دو مسير(آزادراه و بزرگراه)، ترافيک برون شهري و حومه شهري تفکیک خواهد شد.

او ادامه داد: احداث این آزادراه به ویژه در حدفاصل مشهد تا چناران به علت واقع شدن كاربري‌هاي فراوان صنعتي، لزوم دسترسي‌هاي متعدد و... از اهميت بسزايي برخوردار است. این آزادراه در کنار آزادراه‌هاي مشهد - باغچه و كنارگذر شمالي مشهد، بر ميزان پويايي و پايداري شبكه آزادراهي منطقه‌اي و ملي كشور خواهد افزود.

مدیر پروژه آزادراه مشهد چناران درباره زمان بهره‌برداری این پروژه هم خاطرنشان کرد: برآورد شده است فاز نخست این آزادراه در صورت تامین مالی از سوی دولت، در یک سال آینده به بهره‌برداری برسد.
 

پیشرفت ۵۲ درصدی عملیات تکمیلی مترو گلبهار
متروی مشهد گلبهار هم پروژه دیگری بود که در این بازدید روند پیشرفت آن مورد بررسی قرار گرفت. طول مسیر راه‌آهن مشهد تا شهر جدید گلبهار ۴۰ کیلومتر و تا شهر چناران ۴۶ کیلومتر است.

مدیر پروژه عملیات تکمیلی مترو گلبهار هم گفت: در قرارداد شرکت مسکن و عمران قدس رضوی با شرکت عمران شهر جدید گلبهار، تکمیل عملیات خاکی و تقاطعات باقیمانده و همچنین احداث تقاطع امام رضا(ع)، رمپ دسترسی به تونل، 700 متر تونل ابتدای مسیر و ایستگاه گلبهار بر عهده پیمانکار گذاشته شده است و در حال حاضر پروژه بالغ بر 52 درصد پیشرفت دارد. 

مصطفی وحدتی اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم برای کاهش بار ترافیکی در بزرگراه مسیر گلبهار به مشهد و کاهش آلودگی هوا، ایجاد خط ریلی و ایستگاه مناسب برای تردد مسافران است.

او ادامه داد: طرحِ در حال ساخت قطار سریع‌السیر مشهد - گلبهار از مسیر توسعه این دو شهر و مهم‌ترین شهرک‌های صنعتی استان می‌گذرد و درصد بالایی از کارگران این کارخانجات ساکن گلبهار هستند که همین موضوع اهمیت اجرای پروژه را دوچندان می‌کند.

مدیر پروژه عملیات تکمیلی مترو گلبهار، زمان بهره‌برداری از این پروژه را نیمه دوم ۱۴۰۴ عنوان کرد و افزود: در صورت تامین اعتبار از سوی کارفرما یعنی شرکت عمران شهر جدید گلبهار، این پروژه ۱۸ ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

مرکز «بشری»؛ در راستای فرمایشات رهبری برای کمک به زوجین نابارور و جوانی جمعیت احداث شد
تولیت آستان قدس رضوی احداث بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور «بشری» در بیمارستان رضوی را اقدامی در راستای عمل به…

تلویزیون اینترنتی