پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۲-۱۴

عزاداری زائران حرم رضوی در شب شهادت صادق آل محمد(ص)

زائران حرم مطهر رضوی در شب شهادت امام جعفر صادق(ع) در سوگ این امام بزرگوار عزاداری کردند.

به گزارش آستان نیوز، در شب شهادت رئیس مذهب شیعه، حضرت امام جعفر صادق(ع) حرم مطهر رضوی یکپارچه اندوه و ماتم بود. در این شب پر از حزن و ماتم دلدادگان خاندان عصمت و طهارت(ع) برای عرض تسلیت به محضر مولای رئوف‌شان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) مشرف شدند و این مصیبت عظمی را به ایشان تسلیت گفتند.
ویژه برنامه‌های شب شهادت امام صادق(ع) بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد. در این مراسم زائران حریم ملکوتی رضوی در ابتدا با قرائت زیارت پرفیض امین‌الله که با نوای احمد واعظی، ذاکر و مداح نام آشنای اهل بیت(ع) قرائت شد به محضر امام مهربانی‌ها عرض ارادت کردند.
حجت‌الاسلام والمسلمین علی اوسطی، کارشناس دینی و سخنران حرم رضوی در این مراسم طی سخنانی به بیان سیره امام صادق(ع) پرداخت و بیان کرد: این امام همام شخصیت بزرگواری بود که حتی دشمنان او هم زبان به مدح و ثنای ایشان باز کرده‌اند.
وی تصریح کرد: در احوالات امام صادق(ع) از سوی یاران آن حضرت نقل شده که ایشان همواره یا در حال خواندن نماز بودند، یا قرآن تلاوت می‌کردند و یا در حال گفتن ذکر پروردگار بودند.
این کارشناس مذهبی افزود: اولین نکته در سیره امام صادق(ع) این بود که ایشان در درجه اول به معنای واقعی "عبدالله" یعنی بنده خدا بودند. بندگی خدا یکی از بالاترین مقامات انسانی است. انسان مومن ابتدا باید عبد و بنده، یعنی مطیع بی چون چرای دستورات پروردگار باشد.
وی ابراز کرد: امام صادق(ع) رسیدن به مقام عبودیت و بندگی خدا آن حضرت را از توجه به مسائل اجتماعی باز نداشته بود و آن حضرت ارتباط خوبی با مردم اجتماع به ویژه با فقرار و اقشار ضعیف جامعه داشتند و در حل مشکلات مردم جامعه کوشا بودند.
حجت‌الاسلام اوسطی بیان کرد: یکی دیگر از جنبه‌های شخصیت والای امام صادق(ع) سیره هدایتی ایشان بود. از آن حضرت روایت‌های بسیاری در زمینه بیان احکام دین و تشویق مردم به خواندن نماز، رزوه و زکات نقل شده است و در همه این احادیث آن حضرت به دنبال این بودند که مردم را با احکام و دستورات دینی آشنا کنند.
گفتنی است؛ مرثیه سرایی در سوگ شهادت امام صادق(ع) با نوای مداح و ذاکر اهل بیت(ع)؛ سید محمود علوی و قرائت زیارت آل یاسین توسط مرتضی اسلامی نژاد از دیگر برنامه‌های شب شهادت امام صادق(ع) در حرم مطهر رضوی بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی