پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی مطرح کرد:
۱۴۰۳-۰۲-۲۰

دنیای آشفته امروز دچار فقر عدالت است / عدالت تنها مسیر برای رسیدن به آرامش انسان‌ها

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: داعش معلول نگاه وارونه به ذات اسلام است که با حمایت آمریکا در دنیا عرضه شد، این رفتار با سیره اسلام به ویژه شیعه در تناقض است و امامان بزرگوار ما افراط‌گری را تایید نمی‌کنند.

 غلامرضا جلالی در گفت‌و‌گو با آستان‌نیوز با بیان این مطلب افزود: گردهمایی‌های مانند کنگره جهانی حضرت رضا(ع) با استفاده از داشته‌ها و بضاعت وسیع اسلام باید واقعیت اسلام را برای مردم دنیا تشریح کنند.
وی با اشاره به اینکه عدالت محور گفتمان کنگره جهانی امام رضا(ع) است، خاطرنشان کرد: دنیای آشفته امروز دچار فقر عدالت است و قدرت‌هایی مثل آمریکا و فرقه‌های نامبارکی مثل صهیونیست با تبعیض، ظلم، خون‌ریزی و چپاول مردم را تحت فشار قرار داده‌اند.
این استاد دانشگاه افراط‌گری را از منظر شیعه و امامان معصوم فاقد وجاهت دانست و آن را خلاف عدل خواند.
جلالی همچنین در ادامه گفت: باید خروجی کنگره امام رضا(ع) به زبان‌های مختلف ترجمه و در اختیار افکار عمومی قرار گیرد تا موضع اسلام ناب و تفکر شیعی مشخص شود.
وی عدالت را تنها مسیر برای رسیدن به آرامش در بستر زیست انسان‌ها عنوان کرد و گفت: با این محور، همه اندیشه‌ها و ادیان و تمدن‌ها می‌توانند به انسان خدمت کنند.
شایان ذکر است؛ کنگره بین المللی امام رضا(ع) با موضوع محور «عدالت برای همه، ظلم به هیچکس» طی روزهای ۲۴ و ۲۵ اردیبهشت ماه در تالار قدس حرم مطهر رضوی در مشهد برگزار می‌شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

مرکز «بشری»؛ در راستای فرمایشات رهبری برای کمک به زوجین نابارور و جوانی جمعیت احداث شد
تولیت آستان قدس رضوی احداث بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور «بشری» در بیمارستان رضوی را اقدامی در راستای عمل به…

تلویزیون اینترنتی