پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

عضو هیأت علمی و مدیر گروه فرهنگ و سیره رضوی تاکید کرد:
۱۴۰۳-۰۲-۲۰

میراث حدیثی امام رضا(ع) می‌تواند تشنگان معارف را سیراب کند

عضو هیأت علمی و مدیر گروه فرهنگ و سیره رضوی بنیاد پژوهش‌‏های اسلامی آستان قدس رضوی گفت: میراث حدیثی و سیره ستاره هشتم سپهر امامت، جهان شمول است و می‌تواند تشنگان معارف را سیراب کند.

دکتر امیر سلمانی رحمانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار آستان‌نیوز، افزود: ظرفیت فضای مجازی بستر مناسبی برای انتشار آثار ناب اسلامی و رساندن پیام عدالت، بشردوستی و حق طلبی امامان شیعه به مردم است. در پیش نشست های این کنگره از طریق فضای مجازی به قاره های جهان متصل و با صاحبان فکر و دیدگاه های مختلف تبادل نظر کردیم تا مقدمه حضور همه متفکران در این همایش علمی فراهم شود.
وی با اشاره به شعار محوری پنجمین کنگره جهانی امام رضا(ع) یعنی عدالت برای همه، ظلم به هیچ کس، مخاطب این شعار را همه انسانهای تشنه حقیقت دانست و یاد آور شد: میراث حدیثی و سیره ستاره هشتم سپهر امامت، جهان شمول است و می‌تواند تشنگان معارف را سیراب کند.
دکتر سلمانی با اشاره به فرموده امام رضا(ع)  مبنی براین که اگر مردم کلام ما را دریافت کنند، از ما پیروی می کنند، خاطرنشان کرد: این عبارت تاییدی بر فراگیری مخاطبان کلام معصوم در بین همه آرا و اندیشه‌های حق‌طلب است.
وی با اشاره به موضوع غزه و پرداختن به آن در کنگره عنوان داشت: نسل کشی صهیونیستها از مسلمان کشی فراتر رفته و موجب نفرت جامعه جهانی است.

دکتر سلمانی با اشاره به اهمیت توجه به غزه، گفت: ۱۰ مقاله کنگره مستقیم به مسأله غزه و نقض حقوق انسان و بی عدالتی دوران معاصر اشاره دارد.

شایان ذکر است؛ کنگره بین المللی امام رضا(ع) طی روزهای ۲۴ و ۲۵ اردیبهشت ماه در تالار قدس حرم مطهر رضوی در مشهد برگزار می شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

مرکز «بشری»؛ در راستای فرمایشات رهبری برای کمک به زوجین نابارور و جوانی جمعیت احداث شد
تولیت آستان قدس رضوی احداث بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور «بشری» در بیمارستان رضوی را اقدامی در راستای عمل به…

تلویزیون اینترنتی