پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

همزمان با ایام سوگواری ماه صفر
۱۴۰۱-۰۷-۰۲

نمایشگاه عکس سوگواره بین‌المللی «مهر محرم» در نگارخانه موزه رضوی گشایش یافت

همزمان با ایام سوگواری ماه صفر، نمایشگاه عکس‌های منتخب سوگواره بین‌المللی «مهر محرم» در نگارخانه موزه مرکزی آستان قدس رضوی گشایش یافت.

فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان صبح امروز در آیین گشایش این نمایشگاه عکس در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: ۴۰ تابلو عکس منتخب از ۸ هزار اثر رسیده به دبیرخانه چهاردهمین سوگواره بین‌المللی مهر محرم در این نمایشگاه در نگارخانه موزه حرم مطهر رضوی در معرض دید عموم گذاشته شده است. 
وی با اشاره بر اینکه چهارمین بار است که نگارخانه رضوی میزبان برپایی نمایشگاه عکس‌های منتخب این سوگواره شده است، افزود: آثاری از مراسم عزاداری کشورهای عراق، بحرین، انگلستان و استان‌های مختلف ایران در این نمایشگاه قابل مشاهده است. 
 فلاح با تأکید بر اینکه استان سمنان پانزده سال است میزبان سوگواره مهر محرم است، گفت: ابتدا این سوگواره تنها در حوزه استانی با هدف به تصویرکشیدن و معرفی مراسم‌های عزاداری در شهرها و روستاهای مختلف سمنان در بخش عکس برگزار می‌شد، اما در حال حاضر این سوگواره بین‌المللی است و به پل ارتباطی برای معرفی مراسم‌های عزاداری در شهرهایی همچون بصره، کربلا و نجف تبدیل شده است و در دو بخش فیلم کوتاه و عکس برگزار می‌شود.  
وی افزود: فراخوان پانزدهمین دوره سوگواره مهر محرم نیز در موضوعات و محورهای اصلی شامل هنر جهاد تبیین و غیرت دینی، هیئات خانگی و تربیت حسینی، مسئولیت اجتماعی و همدلی حسینی همزمان با آغاز محرم سال جاری اعلام شده است و در حال حاضر علاقه‌مندان تا پنج مهرماه فرصت ارسال آثار خود را دارند. 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان تصریح کرد: همچنین این سوگواره یکی از اجزای سوگواره بین‌المللی «ما ملت امام حسین(ع) هستیم» است، به عبارتی بخش فیلم و عکس این سوگواره توسط سوگواره مهر محرم برگزار و بخش‌های پادکست، داستان کوتاه و ... توسط دیگر نهادها برپا می‌شود.
 
ضرورت رسانه‌ای شدن آثار نمایشگاه
در ادامه مرتضی سعیدی‌زاده مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) نیز در حاشیه افتتاحیه این نمایشگاه عکس اظهار کرد: سوگواره عکس مهر محرم در سمنان بنیان‌گذاری شده و طی برگزاری آن در دوره‌های گذشته، رشد بسیار کرده و عکس‌های خوبی نیز به دبیرخانه آن از نظر تکنیک، گرافیک، نوع کادر و ... رسیده است. 
وی گفت: آثار نمایشگاه عکس سوگواره بین‌المللی «مهر محرم»، عرض ارادت ملت‌های مختلف به ساحت مقدس امام حسین(ع) را از زاویه نگاه‌های عکاسان گوناگون نشان می‌دهد. امیدوارم ما بتوانیم به رسانه‌ای و عمومی شدن این عکس‌ها کمک کنیم.
شایان ذکر است، نمایشگاه عکس‌های منتخب سوگواره بین المللی «مهر محرم» با مشارکت سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی تا ۱۲ مهر ۱۴۰۱ از ساعت ۸ تا ۱۷ در نگارخانه رضوی واقع در صحن کوثر حرم مطهر رضوی، موزه مرکزی این آستان مقدس پذیرای هنردوستان است. 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

جبهه مقاومت امتداد خط مبارزه و ظلم‌ستيزي ائمه اطهار(ع) است
تولیت آستان قدس رضوی جبهه مقاومت را پیرو و امتداد خط مبارزاتی و ظلم ستیزی بی‎وقفه ائمه اطهار(ع) دانست.

تلویزیون اینترنتی