پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۷-۰۲

اجرای 12 ویژه برنامه قرآنی در حرم مطهر رضوی در دهه پایانی صفر

مسئول دارالقرآن کریم حرم مطهر رضوی گفت: در ایام دهه پایانی ماه صفر 12 ویژه برنامه قرآنی در حرم مطهر رضوی با حضور زائران و مجاوران برگزار می‌شود.

غلامرضا احمدی زاده در گفت‌وگو با آستان نیوز بیان کرد: این برنامه‌ها با محوریت دارالقرآن کریم در صحن جمهوری اسلامی، دارالقرآن خواهران در رواق حضرت زهرا(س)، دارالتفسیر در مقبره شیخ طبرسی و همچنین صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.
وی افزود: برگزاری محافل انس با قرآن، جلسات قرآنی، کرسی‌های تلاوت رضوی، شرح و تفسیر سیره قرآنی امام رضا(ع)، ترتیل‌خوانی و تفسیر قرآن کریم، کارگاه‌های کوتاه مدت آموزش روخوانی و پاسخ به سوالات قرآنی از دیگر محورهای ویژه برنامه‌های قرآنی دهه پایانی صفر است.

برپایی محافل ترتیل‌خوانی در مسجد جامع گوهرشاد
مسئول دارالقرآن کریم حرم مطهر رضوی با اشاره به برپایی محفل انس با قرآن کریم در ایوان مقصوره مسجد جامع گوهرشاد، گفت: این محفل که همه روزه قبل از نماز مغرب ویژه عموم زائران برپا می‌شود، شامل برنامه‌هایی همچون تلاوت قرآن کریم، تواشیح و مسابقات قرآنی با حضور حافظان نوجوان است.
وی ادامه داد: کرسی تلاوت رضوی عنوان ویژه برنامه تلاوت قاریان بین‌المللی است که عصر روز دوشنبه ۴ مهر در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد با حضور قاریانی همچون استاد شاکرنژاد، محمدجواد پناهی، احمدی وفا و سایر قاریان برگزار می‌شود.
وی برگزاری جلسات ترتیل‌خوانی سوره یس همه روزه بعد از نماز صبح در مسجد گوهرشاد را از دیگر برنامه‌هایی اعلام کرد که به‌صورت سراسری در تمامی اماکن حرم مطهر رضوی پخش می‌شود و بعد از این برنامه نیز جلسه قرائت قرآن با حضور زائران برگزار می‌شود.

برپایی جلسات تفسیر قرآن در رواق امام خمینی(ره)
مسئول دارالقرآن کریم حرم مطهر رضوی از برگزاری سلسله جلسات تفسیر قرآن کریم بعد از نماز صبح خبر داد و گفت: این جلسات با تکیه بر محورهای احادیث تفسیری امام رضا(ع) با موضوعات اجتماعی قرآن کریم، همه روزه در رواق امام خمینی(ره) برپا می‌شود.
احمدی زاده گفت: ترتیل نیم جزء از قرآن کریم توسط اساتیدی همچون حجج الاسلام امین‌نیا، نظافت، مرویان حسینی، مهریزیان، شرفی، نصرتی و آیت الله خاتمی، بخشی دیگر از برنامه‌های این سلسله جلسات به‌شمار می‌آید.
وی، شرح و تفسیر آیات قرآنی ویژه اذان‌های حرم مطهر رضوی با عنوان بیان‌های قرآنی و همچنین پاسخ به سوالات قرآنی از طریق سامانه 32020 را بخشی دیگر از برنامه‌های قرآنی در دهه پایانی صفر عنوان کرد.

ویژه برنامه‌ای برای نوجوانان
مسئول دارالقرآن کریم حرم مطهر رضوی ، محفل قرآنی ابناء‌الرضا را از دیگر برنامه‌های حرم مطهر عنوان کرد که همه روزه با حضور نوجوانان پسر 8 تا 12 سال قبل از نماز مغرب و عشا در دارالقرآن و دارالتفسیر برپا می‌شود.
وی همچنین از برپایی حلقه‌های قرائت قرآن دختران در حرم مطهر رضوی خبر داد و افزود: این برنامه نیز همه روزه صبح و عصر در رواق‌های حضرت زهرا(س) و دارالحجه اجرا می‌شود.

کارگاه‌های سبک زندگی دینی
احمدی زاده از برگزاری محفل قرآنی دختران رضوی یک مهر ماه جاری در دارالقرآن خبر داد و گفت: محفل قرآنی ام ابیها نیز ویژه خواهران از دوم تا پنجم مهر ساعت 10 صبح در رواق حضرت زهرا(س) برگزار می‌شود.
او ادامه داد: کارگاه‌های سبک زندگی دینی در کلام رضوی، عنوان برنامه دیگری است که با محوریت نامه امام رضا(ع) به عبدالعظیم حسنی، همه روزه صبح و عصر در رواق‌های امام خمینی و دارالحجه برگزار می‌شود.
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی