پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

مسئول نمایندگی سازمان علمی وفرهنگی آستان قدس رضوی در قم تشریح کرد
۱۴۰۱-۰۶-۲۸

جزئیات سومین سوگواره بزرگ علمی و فرهنگی امام رضا(ع)  

جزئیات سومین سوگواره علمی و فرهنگی امام رضا(ع) که به همت نمایندگی سازمان علمی وفرهنگی آستان قدس رضوی در قم  برگزار می شود، تشریح شد.

به گزارش آستان‌نیوز، مسئول نمایندگی سازمان علمی وفرهنگی آستان قدس رضوی در قم  در نشست خبری تشریح برنامه‌های سومین سوگواره علمی و فرهنگی امام رضا(ع) ویژه ایام دهه پایانی ماه صفر که ظهر امروز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، عنوان کرد: دفتر نمایندگی سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در قم همه ساله همزمان با دهه پایانی ماه صفر برنامه‌های علمی و فرهنگی متعددی را در قالب سوگواره برگزار می‌کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین علی راد ابراز کرد: این برنامه با هدف احیا و اشاعه فرهنگ رضوی با حضور استادان برجسته طراحی و امسال نیز سومین دوره از این سوگواره از اول تا پنجم مهرماه تدارک و پیش‌بینی شده است.
 

همایش سیره سیاسی امام رضا(ع) با پیام آیت الله مکارم شیرازی
وی گفت: در این سوگواره که با حضور 12 تن از بزرگان حوزه علوم اسلامی از جمله آیات عظام اراکی و مبلغی تدارک دیده شده، 6 رویداد تعریف شده است که یکی از آنها برگزاری همایشی با عنوان «سیره سیاسی امام رضا(ع)» است. این همایش با پیام آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید آغاز و طی روزهای دوم و چهارم مهرماه برگزار خواهد شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین راد موضوع مهم در برگزاری این همایش را استخراج یک نظریه و نظام سیاسی از میراث رضوی دانست و افزود: امام رضا(ع) از جمله امامان معصوم ماهستند که تاریخ زندگی ایشان مرتبط با اموری در حوزه حکمرانی، حکومت و سیاست است. از همین رو با توجه به مجموعه احادیث و روایاتی که از ایشان در موضوعات سیاست و حکومت‌داری وجود دارد، یکی از اهداف این همایش بررسی دقیق سیره سیاسی حضرت رضا(ع) از نظریه تا عمل است.

مسئول نمایندگی سازمان علمی وفرهنگی آستان قدس رضوی در قم ویژگی دوم این همایش را رویکرد میان رشته‌ای در سیره سیاسی حضرت رضا(ع) ذکر کرد و گفت: بررسی و تحلیل سیره سیاسی حضرت رضا(ع) از منظر دانش علم سیاست از امتیازات این همایش است که تلاش شده از حضور متخصصان این حوزه اعم از دانشگاهیان، طلاب و حوزویان استفاده شود.
 

برپایی میزهای حضوری و غیر حضوری پرسمان رضوی 
وی از دیگر برنامه‌های این سوگواره را برپایی میز پرسمان رضوی 1 و 2 برشمرد و گفت: در این دو برنامه نیز ابعاد مختلف سیره امام رضا(ع) تبیین و بررسی می‌شود، یک میز به شکل حضوری است و میز دوم به شکل مجازی برگزار خواهد شد.
حجت‌الاسلام راد خاطر نشان کرد: در این ویژه برنامه‌ها، میزبان فرهیختگان و مخاطبانی هستیم که علاقمندند اطلاعات دقیق‌تری از شخصیت، سیره سیاسی، اخلاقی، رفتاری و اجتماعی امام رضا(ع) کسب کنند از همین رو از  کارشناسان خبره  دعوت کردیم تا به سوالات مخاطبان در حوزه‌های مختلف مرتبط با حضرت رضا(ع) پاسخ داده ‌شود.
 

برپایی نمایشگاه معرفی آثار و همایش‌های رضوی
مسئول نمایندگی سازمان علمی وفرهنگی آستان قدس رضوی در قم تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه‌های تدارک دیده شده در این ویژه‌برنامه در سطح ترویجی، معرفی دستاوردها، منشورات و آثار مرتبط با شخصیت امام رضا(ع) اعم از احادیث، سیره، تاریخ و آموزه‌های ایشان است.
وی تصریح کرد: در همین راستا دو غرفه در محل نمایشگاه و فروشگاه رضوی دفتر قم، تحت عنوان غرفه «کتاب رضوی» و غرفه دستاوردهای همایش‌های رضوی برپا خواهد شد. در غرفه کتاب رضوی به معرفی تازه‌های نشر در بخش سیره رضوی در سه حوزه کودک، نوجوان و بزرگسالان پرداخته می‌شود.
 

معرفی 300 اثر با موضوع امام رضا(ع)
به گفته حجت‌الاسلام راد، نزدیک به 300 اثر از سوی آستان قدس رضوی با محوریت حضرت رضا(ع) منتشر شده که در این نمایشگاه معرفی خواهد شد. در واقع این نمایشگاه فرصت مناسبی برای آشنایی طلاب، دانشجویان و اساتید با تازه‌های نشر آستان قدس رضوی است.
وی گفت: تاکنون همایش‌های متعددی با محوریت شخصیت حضرت رضا(ع) در نمایندگی سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در قم برگزار شده است که با برپایی نمایشگاهی در قالب سی دی و دی وی دی دستاوردهای این همایش‌ها به مخاطبان معرفی و عرضه می‌شود.
 

برپایی موکب عالم آل محمد(ص)
وی بیان کرد: موکب علمی و فرهنگی با عنوان موکب «عالم آل محمد(ص)» در سطح عمومی نیز برای مخاطبان طراحی شده است که به پذیرایی زائران اختصاص یافته است و نمایی کلی از برنامه‌های سومین سوگواره علمی و فرهنگی امام رضا(ع) در این موکب به مخاطبان ارائه می‌شود.

سوگواره ای برای تمام اقشار
مسئول نمایندگی سازمان علمی وفرهنگی آستان قدس رضوی در قم تاکید کرد: در سومین سوگواره تلاش شده عموم مخاطبان حوزه فرهنگ و سیره امام رضا(ع) اعم از کودک و نوجوان، دانشجویان، اساتید و نظریه پردازان مورد توجه قرار گیرد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

تروریستی اعلام کردن سپاه نشانه اوج خباثت دشمنان ایران است
تولیت آستان قدس رضوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را قهرمان مبارزه با تروریست خواند و تروریستی اعلام کردن این نهاد مردمی…

تلویزیون اینترنتی