پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

طی نشستی در دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) انجام شد،
۱۴۰۱-۰۶-۲۹

طرح حضور دانشجویان دانشگاه امام رضا(ع) در محیط های کاری بررسی شد

اجرای «طرح كار در عرصه» با هدف حضور دانشجویان دانشگاه امام رضا(ع) در محیط های کاری شرکت‌های وابسته به بنیاد بهره‌وری و موقوفات آستان قدس طی نشستی در دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) بررسی شد.

به گزارش آستان‌نیوز، در راستاي شعار محوري دانشگاه بين‌المللي امام رضا(ع) (دانش و مهارت در پرتو معنويت) و با هدف فراهم آوردن زمينه‌هاي مهارت‌آموزي و اشتغال دانشجويان در شركت‌ها و موسسات وابسته به آستان قدس رضوي، نحوه اجراي «طرح كار در عرصه» با حضور دكتر سيد جمال حسيني، معاون توسعه مديريت و منابع بنياد بهره وري موقوفات آستان قدس رضوی، بررسي شد.
دكتر حسيني در ابتداي اين نشست، با اشاره به تخصص‌گرايي در مجموعه بنياد بهره‌وري و موقوفات، تحقق آن را مستلزم شناسايي نيروهاي توانمند دانست و گفت: در همين راستا، كانون ارزيابي مديران (سرمايه‌هاي انساني) تشكيل شده كه اعضای هيئت علمي دانشگاه نيز در پيشبرد آن نقش موثري داشته اند.
 وي اظهار کرد: پيشنهاد تشكيل كانون‌هاي حل مسئله براي شناسايي مسائل مبتلا به بنياد بهره‌وری و موقوفات و موسسات وابسته و ارائه راه‌حل براي آن‌ها، در دست بررسي است كه در اين بخش نيز دانشگاه مي‌تواند نقش ايفا كند.
دكتر مرتضي رجوعي، رئيس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) نيز با اشاره به اينكه در دانشگاه، اولويت استخدام و به كارگيري با دانش‌آموختگان دانشگاه و به ويژه افرادي است كه در دوره دانشجويي خود، سابقه فعاليت در بخش‌هاي مختلف دانشگاه را دارند اظهار کرد: با این اقدام به نوعي زمينه كار براي دانشجویان فراهم مي‌آید. 
وی ادامه داد: دانشجويان از ظرفيت و انگيزه بالايي براي كار برخوردارند و اين مي‌تواند به دانشجويان تمامي دانشگاه‌ها تسري يابد و دانشگاه امام رضا(ع) به عنوان زمينه مطالعه اوليه طرح باشد.
 رجوعي همچنين عملكرد خوب دانشگاه (كسب رتبه دوم) را در طرح دستيار فناوري نمونه‌اي از توانمندي‌هاي دانشجويان ذكر کرد.
شايان ذكر است، در طرح كار در عرصه، دانشجويان دوره كارشناسي از نيمسال ششم و دانشجويان دوره كارشناسي ارشد از نيمسال دوم، پس از بررسي اوليه صلاحيت‌هاي مورد نياز به صنايع و شركت‌هاي آستان قدس رضوي معرفي و به مدت 6 ماه در محيط‌هاي كاري حضور پيدا مي‌كنند که پس از طي اين دوره، در صورت كسب امتيازات لازم، گواهي طي دوره كار در عرصه براي دانشجو صادر خواهد شد.
در اين جلسه مقرر شد جهت اجراي اين طرح، تفاهمنامه‌اي بين دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) و بنياد بهره وري و موقوفات آستان قدس رضوی منعقد و بر اساس آن دانشجويان به شركت‌هاي تابعه بنياد معرفي شوند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی